The study established proof of concept for AM-111 in the treatment of severe-to-profound ASNHL. Control for spontaneous hearing recovery is essential for ASNHL studies.
The case of acute acoustic and burn ear trauma caused by mobile phone failure is presented. A woman aged 24 after dialling a phone number and putting a phone into the ear heard a sound of high frequency and intensity. At the same time she felt a pain and heat and there was also a smoke from the phone. With otoscopic examination a burn of external acoustic duct (I0) and sensitive hearing loss (examination made with tuning forks) were stated. The patient did not agree to stay in hospital and she was administered prednizone, trimetazidin and xantylol nicotinate. Audiometric examination, which was made on another day, showed hearing loss of 30 dB for frequency 4000Hz. After 2 days she started to hear a sound like a sea noise in her right ear. In the control examination, made 2 weeks after injury, no abnormalities in audiogram were stated but the patient steal heard ear noise. She continued to take trimetazidin and betahistin and after one month all symptoms of ear injury relieved. Patient is still under control of otolaryngologist. Unfortunately our efforts to explain the cause of such accident from phone producer were ineffective. Described case proves that mobile phone failure can be a cause of acute ear injury.
The early diagnosis of the astrocytoma increases the patient's chance on convalescence and limits extension of the operation, and consequently of the neurological complication.
Der Befall der prÄepiglottischen Region, auch hyothyreoepiglottische Loge (HTE-Loge) genannt, spielt bei Kehlkopfkrebs eine wesentliche Rolle fÜr die Therapieplanung. Klinische und radiologische Standarduntersuchungen sind unzureichend, um die exakte Ausbreitung von Neubildungen, welche in die HTE-Loge penetrieren, festzustellen. In dieser Arbeit wurde der Versuch unternommen, den Nutzen der Ultrasonographie (USG) bei der prÄtherapeutischen Diagnostik solcher Kehlkopftumoren, welche in die HTE-Loge eindringen, zu definieren. Zu diesem Zweck wurden USG und Computertomogramme mit postoperativen histopathologischen Befunden verglichen. Die an 50 Kehlkopfkrebskranken durchgefÜhrten Untersuchungen ergaben eine 86%ige Übereinstimmung zwischen den USG-Befunden und den histopathologischen Befunden, eine 85%ige Übereinstimmung zwischen den USG-Befunden und den computertomographischen Ergebnissen und eine 82%ige Übereinstimmung zwischen den computertomographischen und den histopathologischen Befunden. Daraus ergibt sich, dass die USG-Untersuchung des Kehlkopfes eine kostengÜnstige Untersuchungstechnik bei Kehlkopferkrankungen darstellt, die den anderen Verfahren (Computertomographie, Magnetresonanz) in keiner Weise nachsteht.
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