Spastic quadriplegic cerebral palsy (SQCP) is a severe disability that is associated with abnormal physical activity, body composition, and food intake and with frequent malnutrition. This study examined the pattern of dietary intake, anthropometry, and energy expenditure in a group of subjects with SQCP aged 2-18 y and a normal control group. The energy expenditure pattern was determined from resting energy expenditure (REE, n = 61 SQCP; n = 37 control group) by using indirect calorimetry and from total energy expenditure (TEE, n = 32 SQCP; n = 32 control group) by using the doubly labeled water method. Physical activity, including the chronic spasticity of SQCP, was estimated from the ratio of TEE to REE. Abnormal growth and body composition were common and dietary intake was markedly overreported in the children with SQCP. Children with SQCP were divided according to body fat stores determined by triceps-skinfold-thickness measurements. The children with low fat stores had a lower REE adjusted for fat-free mass compared with the SQCP and control groups with adequate fat stores. TEE was significantly lower for the SQCP group than for the control group. The ratio of TEE to REE, indicating energy for nonbasal needs, was significantly lower in the SQCP children than in the control group, with the adequately nourished SQCP children having lower ratios than the more poorly nourished SQCP group. The nonbasal energy expenditure, such as for physical activity and spasticity, of children with SQCP was low. The nutrition-related growth failure and abnormal pattern of REE are likely related to inadequate energy intake.
The best clinical indicators of percentage body fat on statistical grounds are triceps skinfold thickness in females aged 6 to 50.0 yr and boys 6 to 8 yr, and weight/stature 2 (W/S2) in men. The most valid simple clinical estimators of total body fat are W/S2 in females aged 6 to 50.9 yr and adult males 19 yr and older, and subscapular skinfold thickness in boys 6 to 18 yr. This report presents race- and sex-specific reference data for these three measures based on the First Health and Nutrition Examination Survey for individuals 6 to 50.9 yr of age. Data for Blacks and whites are presented separately because of the large differences in their distributions on these measures. When compared to data from the Health Examination Survey, 1960 to 1962, the present data show evidence of a secular trend toward higher values for triceps and subscapular skinfold thickness in the upper percentiles in adults. The tables presented can be used clinically, with the specified reservations to indicate percentage body fat or total body fat for individuals.
SUMMARY Growth failure and nutritional status were evaluated in 141 children with quadriplegic cerebral palsy, aged between two and 18 years. Linear growth was assessed by upper‐arm and lower‐leg lengths: both means were significantly reduced. Mean bodyweight and triceps skinfold thickness fat stores were reduced to 65 per cent medians and subscapular skinfold fat stores to 81 per cent median. Muscle stores were the most preserved and reduced to 88 per cent median. Examination of the sample by age‐group showed significant reductions in growth and nutrition status indicators, even at two to four years, except for muscle area. TO determine the degree to which nutritional status affected linear growth, a set of two‐step regression analyses was conducted. The linear growth measures were significantly correlated with the measures of nutritional status. RÉSUMÉ Défaur de croissance d'origine alintentaire chet les en fants présentant une forme tétraplegique’ d ‘IMC Le défaut de croissance et létat nutritional ont Aeté appréciés chez 142 enfants presentant une forme tétraplégique d'IMC, Pges de deux à 18 ans. La taille (croissance linéaire) fut déduite des longueurs du bras et de la jambe: les deux moyennes étaient significativement basses. Le poids total moyen et I‘épaisseur moyenne du pli cutané au triceps (appréciant la charge en graisse) étaient réduits à 65 pour cent du médian et le pli cutané sous scapulaire à 81 pour cent du médian. La masse musculaire était la mieux préservée, réduite á 88 pour cent du médian. L'examen de I‘échantillon par groupe d'ǎges démontrait des rAeductions significatives de la croissance et des indicateurs de I‘état nutritional. měme entre deux et quatre ans, sauf pour la masse musculaire. Pour déterminer le degré selon lequel létat nutritional affectait la taille, un ensemble d'analyses de régression à deux échelons a étéétabli. Les mesures de la taille étaient significativement corrélées aux mesures de l‘état nutritionnel. ZUSAMMENFASSUNG Ernährungsbedingte Wachstumsverzögerrrng bei Kindern mit Terraplegie Bei 142 Kindern im Alter zwischen zwei und 18 Jahren mit tetraplegischer Cerebralparese wurden Wachstumverzögerung und Ernährungszustand beurteilt. Das lineare Wachstum wurde anhand von Unterarm‐ und Unterschenkellängen bestimmt: beide Manβe waren signifikant vermindert. Das mittlere Körpergewicht und die Hautfattendicke über dem Triceps (Fettspeicher) waren im Mittel auf 65 Prozent und die subscapularen Hautfaltenfettspeicher auf 81 Prozent reduziert. Die Muskelspeicher waren am besten erhalten und im Mittel auf 88 Prozent reduziert. Die Untersuchung einzelner Altersgruppen zeigte selbst bei zweibis vier‐jáhrigen eine signifikante Reduktion der Parameter für Wachstum und Ernährung auβer im muskulären Bereich. Um festzustellen, in welchum Maβe der Ernährungszustand das lineare Wachstum beeinfluβte, wurden Regressionsanalysen durchgeführt. Das lineare Wachstum korrelierte signifikant mit dem Ernährungszustand. RESUMEN Deficiencia en el crecimiento en relaciön con la nutrició...
SUMMARY The growth failure and nutritional status were assessed of 154 children with diplegic or hemiplegic cerebral palsy, aged between two and 17.4 years. Linear growth was significantly reduced compared with norms for healthy children. About 30 per cent of the sample were undernourished, indicated by bodyweight or depleted subcutaneous fat stores at the triceps skinfold site. 8 per cent were overly fat by triceps skinfold and 14 per cent overweight by bodyweight. 23 per cent of the children had stunted growth. Children in the youngest age‐group were most at risk for poor nutritional status and delayed growth. These findings suggest that children with diplegic or hemiplegic cerebral palsy are at risk for a vartery of abnormalities of growth and nutritional status, and that a growth and nutritional assessment should be conducted periodically so that under‐ or overnutrition can be corrected when identified. RÉSUMÉ Statut alimetitaire et croissonce des enfants IMC diplégiques ou hémiplégiqires Le défaut de croissancc et I'état alimentaire ont ete evalues chez 154 IMC diplegiques ou spastiques, âgés de deux à 17 ans. La croissance lineaire était significativement réduite par comparaison avec les normes pour des enfants en bonne santé. Environ 30 pour cent de I'échantillon etaient sousalinientés, ce qui se traduisait sur le poids et une diminution des depots graisseus sous‐cutanés au pli de la peau sur le triceps. 8 pour cent étaient gros à I'épaisseur du pli cutané et I4 pour cent en poids corporel. 23 pour cent des enfants avaient une croissance arrêtée. Les enfants du groupes d'âge le plus jeune étaient au risque maximum de sous alimentation et retard de croissance. Ces données suggèrent que les enfants IMC diplégiques ou hémiplégiques présentent des risques d'une variété d'anomalies de croissance et de troubles alimentaires, et qu'une évaluation de la croissance et de I'alimentation devrait être faite périodiquement pour corriger une sous alimentation ou suralimentation une fois identifieAes. ZASAMMENFASSUNG Ernährungszustand und Wachstum bei Kindern mit di‐ oder hemiplegischer Cerebralarese 154 Kinder mit di‐ oder hemiplegischer Cerebralparese im Alter von zwei bis 17 Jahren wurden auf Wachtumsstórungen und Ernáhrungszustand untersucht. Das lineare Wachstum war im Vergleich zu gesunden Kontrollen signifikant reduziert. Etwa 30 Prozent der untersuchten Kinder waren nach Körpergewicht und Hautfaltendicke im Tricepsbereich unterernährt. Acht Prozent waren nach der Hautfaltendicke über dem Triceps übermäβig fett und 14 Prozent hatten Übergewicht. 23 Prozent der Kinder hatte einc. Wachstumsverzögerung. Die jüngsten Kinder hatten das höchste Risiko für einen schlechten Ernährungsstatus und eine Wachstumsverzögerung. Diese Befunde zeigen, daβ Kinder mit di‐ oder hemiplegischer Cerebralparese gefährdet sind für verschiedene Wachstums‐ und Ernährungsstörungen und daher sollte man regclmäβige Kontrollen durchführen, um Unter‐ oder Überernährung im Bedarfsfall korrigieren zu konnen. RESUMEN Estado de mutricioAn y crecimie...
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