Fastness, simplicity and low cost of the fresh examination lead us to recommend systematic use of the method for primary diagnosis of the disease, mainly at first level public health laboratories.
Summary. Eighteen adult white male patients with cutaneous sporotrichosis were treated with itraconazole following different daily dose schemes. Cure was obtained in all cases after periods of 15–75 days (median 44 days) with total doses between 3.1 and 14.8 g (median 8.4 g). No serious side effects were observed and no relapses occurred in the follow‐up period of between 1 and 26 months (median 14.7). These results show that itraconazole represents a safe and effective drug for the treatment of sporotrichosis. Comparison with other studies leads us to consider a daily dose of 200 mg as the most appropriate. A concomitant warming of the affected limbs should be recommended.
Zusammenfassung. Achtzehn männliche Erwachsene weißer Hautfarbe mit kutaner Sporotrichose wurden nach unterschiedlichen Dosierungsschemata mit Itraconazol behandelt. Eine Heilung wurde in allen Fällen nach einer Behandlungsdauer zwischen 15 und 75 d (Mittel 44 d) mit Gesamtdosen von 3.1 bis 14.8 g (Mittel 8.4 g) erzielt. Bedeutsame Nebenwirkungen wurden nicht beobachtet. In der Nachbeobachtungszeit, die mit einem Mittel von 14.7 Monaten zwischen einem und 26 Monaten lag, traten keine Rück‐fälle auf. Die Ergebnisse belegen, daß Itraconazol ein sicher wirksames Medikament für die Behandlung der Sporotrichose darstellt. Unter Einbeziehung der Ergebnisse anderer Studien erscheint uns eine tägliche Itraconazol‐Dosis von 200 mg als am günstigsten. Eine gleichzeitige Erwärmung der befallenen Gliedmaßen wird empfohlen.
Oral ketoconazole was given to 50 patients, 36 with superficial and 14 with deep-seated mycoses. Satisfactory results were obtained in dermatophytoses, pityriasis versicolor, and chronic mucocutaneous candidiasis. Paracoccidioidomycosis also responded well to ketoconazole therapy. The authors' experience in patients with histoplasmosis and aspergillosis does not make it possible to express a firm view on the efficacy of the drug. Ketoconazole is not the recommended drug for treatment of sporotrichosis.
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