Medical Clearance bei psychiatrischen SymptomenPatienten, die mit psychiatrischen Symptomen in der Notaufnahme vorstellig werden, stellen ein besonderes Patientengut dar. Sie sind häu-fig schwierig im Umgang und haben oft somatische Ursachen für die Beschwerden. ZusammenfassungHintergrund. Patienten mit neu aufgetretenen psychiatrischen Symptomen, die in der Notaufnahme vorgestellt werden, sind häufig schwierig im Umgang und haben oft somatische Ursachen für die Beschwerden. Ziel. Der Artikel bietet eine Übersicht über mögliche Fallgruben, häufige somatische Ursachen, die mit psychiatrischen Symptomen einhergehen können und ein mögli-ches Prozedere, um somatische von psychiatrischen Patienten zu unterscheiden, damit der Einzelne die bestmögliche Behandlung erfährt. AbstractBackground. Patients with new psychiatric symptoms who are admitted to an emergency department are frequently difficult to manage and often have somatic reasons for the complaints. Objective. This article gives a review of potential pitfalls, frequent somatic causes that appear with psychiatric clinical symptoms and presents a procedure for deciding between somatic and psychiatric patients in order to offer the best potential treatment in individual cases.
A 28-year-old male patient developed Guillain-Barré syndrome after a pulmonary infection with typical CSF findings. Five days after the onset, pyramidal signs and spastic increase of muscle tonus in the legs were found. The MRI showed increased signals in the whole spinal cord which were identified as myelitis after review of clinical and neurophysiologic findings. There was a remarkable difference between the dramatic pathologic signals on MRI and the mild clinical symptoms. Four months after onset the patient had no more complaints and presented basically recovered in the clinical examination. The existence of Guillain-Barré syndrome together with myelitis is very rare. A patient with such a good outcome in spite of an extended myelitis is extraordinary.
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