Bei 89 Nephropathien, differenziert nach klinischen, klinisch-chemischen, radiologischen und teilweise histologischen Befunden, wurden die Aktivitäten der y-Glutarnyl-Transpeptidase (y-GT)' im 24-Stunden-Urin mehrfach gemessen und die Ergebnisse mit den ermittelten Enzymwerten einer Normalgruppe verglichen. Bei akuter und chronisch membranöser
According to earlier observations no further augmentation of urea clearance should be possible above a urine flow of 2 ml/min (so-called augmentation limit). In normal people and in patients with renal insufficiency no augmentation limit of urea and creatinine clearance could be ascertained: increasing urine flow was correlated with augmentation of urea and creatinine clearance. Calculating the protein equivalent the augmentation of urea excretion by increased diuresis seems to be of clinical importance only in the treatment of renal insufficiency with small basic diuresis.
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