If HPS is suspected to be the cause of polyhydramnions, the chloride concentrations in the amniotic fluid and molecular analysis for HPS should be performed. Interdisciplinary care, diagnostics and therapy in an experienced perinatal center are essential for an optimal outcome of the pregnancy and the newborn infant.
Leptin and NPY levels were independent of fetal gender and maternal BMI. This provides clues for alternative regulatory mechanisms in leptin and NPY secretion. Compared to the data of adults, our findings show high leptin concentrations in the amniotic fluid in the presence of only minor amounts of white adipose tissues which might include the placenta. Our data including the observation of lower levels of NPY in more advanced gestational age support the idea of specific factors regulating leptin and NPY secretion into the amniotic fluid.
Fragestellung: Bedeutung präpartal bekannter maternaler und fetaler Merkmale von Zwillingsschwangerschaften ‡ 34 SSW für den Geburtsmodus. Material und Methodik: Anhand der Daten der perinatologischen Qualitätssicherung in Hessen 1990-2004 wurden 8934 von 11740 Zwillingsschwangerschaften untersucht. Ausschlusskriterien waren < 34 SSW, fetale Fehlbildungen, und Tod eines Zwillings vor Geburtsbeginn. Geplante Sectio und geplante Spontanentbindung werden unterschieden. Die Gruppe der geplanten Spontanentbindungen wurde weiter stratifiziert: (1.) Spontanpartus beider Zwillinge, (2.) sekundäre Sectio beider Zwillinge, (3.) vaginaloperative Entbindung von Zwilling 1, (4.) spontane Entbindung von Zwilling 1 und eine nicht spontane Entbindung von Zwilling 2. Odds Ratio und 95 %-Konfidenzintervall wurden berechnet. Ergebnisse: Vorausgegangene vaginale Entbindungen wiesen eine erhöhte Chance für eine geplante Spontanentbindung (OR 2,4 [95%-KI 2,19-2,63]) auf. Für die Gruppe der geplanten Spontanentbindungen (Referenzgruppe jeweils [1.]) gilt: Ad (2.
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