2000
DOI: 10.1007/s001040070001
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Die Acne inversa (Hidradenitis suppurativa): Frühzeitig erkennen und kurativ operieren

Abstract: Acne inversa (synonyms are hidradenitis suppurativa, pyodermia fistulans sinifica) is a chronic inflammatory disorder of the terminal hair follicles of the intertrigines. Abscesses and fistules develop mostly in both axillae, in the anogenital region, and under the breasts. The disease is common, but the right diagnosis is often missed. Local incision gives only a short relief of pain. The therapy of choice is wide local excision. We report on 12 patients with acne inversa who were surgically treated from 1991… Show more

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“…4,6,10 Following radical excision, coverage is necessary. Herrmann et al 9 described the radical excision of the inflammatory region without coverage or split skin grafting 2-3 weeks after excision. Open granulations 14 resulted in aesthetic and functional poor outcome.…”
Section: Resultsmentioning
confidence: 99%
“…4,6,10 Following radical excision, coverage is necessary. Herrmann et al 9 described the radical excision of the inflammatory region without coverage or split skin grafting 2-3 weeks after excision. Open granulations 14 resulted in aesthetic and functional poor outcome.…”
Section: Resultsmentioning
confidence: 99%
“…Die Bezeichnung Acne inversa erläutert das Vorkommen akneiformer Läsionen an ektopen und zumeist inversen Lokalisationen wie Axillen, Leisten, Genitale, Analfalte und Oberschenkelinnenseiten [3,9]. Gelegentlich sind Nacken und behaarter Kopf betroffen, was zu Büschelhaaren und vernarbender Alopezie führen kann.…”
Section: Diskussionunclassified
“…a Patientin 1, 3 Monate postoperativ bestehen reizlose Narbenverhältnisse, der rechte Arm ist im Schultergelenk frei beweglich, kein Rezidiv. b Patientin 2, direkt postoperativ, ventral am Lappen ist die Naht der zusätzlich excidierten Fistel zu sehen als Hauptfaktor für die hohe Rezidivquote anzusehen [1,2,5,7,16,18].…”
Section: Diskussionunclassified
“…Das Warten auf Granulationsgewebe ist aber nicht nur langwierig, es bereitet auch ästhetische und funktionelle Probleme. Herrmann et al [7] beschreiben die radikale Excision des betroffenen Areals ohne anschlieûende Defektdeckung oder eine Spalthauttransplantation erst 2±3 Wochen post-operationem. Dies ist heutzutage sicherlich nicht mehr Therapie der Wahl.…”
Section: Diskussionunclassified
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