2008
DOI: 10.1016/j.jpedsurg.2008.03.033
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Left-sided gallbladder with right-sided ligamentum teres hepatis: rare associated anomaly of exomphalos

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“…Die Wahrscheinlichkeit der Entwicklung einer Bauchwandhernie ist vom gewählten Verfahren abhängig und kann Reoperationen zu einem späteren Zeitraum notwendig machen [115], die Entwicklung einer Appendizitis kann ebenso schwierig zu diagnostizieren sein wie bei der Gastroschisis. Neben mög-lichen Verwachsungen und Briden [116] sind vereinzelt Anomalien im Bereich der Gallenwege [117] beschrieben. Bei ausgepräg-ten Formen ist eine dauernde Beeinträchtigung der Zwerchfellbeweglichkeit und somit der Vitalkapazität möglich [118].…”
Section: Omphalozeleunclassified
“…Die Wahrscheinlichkeit der Entwicklung einer Bauchwandhernie ist vom gewählten Verfahren abhängig und kann Reoperationen zu einem späteren Zeitraum notwendig machen [115], die Entwicklung einer Appendizitis kann ebenso schwierig zu diagnostizieren sein wie bei der Gastroschisis. Neben mög-lichen Verwachsungen und Briden [116] sind vereinzelt Anomalien im Bereich der Gallenwege [117] beschrieben. Bei ausgepräg-ten Formen ist eine dauernde Beeinträchtigung der Zwerchfellbeweglichkeit und somit der Vitalkapazität möglich [118].…”
Section: Omphalozeleunclassified
“…A few cases of a left sided gall bladder and right sided ligamentum teres have been reported [7, 8]. The gall bladder may be short or atrophic when abnormal peritoneal folds such as cystohepatocolic folds are present [9, 10].…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…8 Characteristically, in these patients segment 4 is underdeveloped 9 and portal vein abnormalities, such as those described in our patient, are frequently present. 10,11 Two types of gallbladder malposition have been described: medioposition and transposition. 12 Medioposition is present when the gallbladder is shifted medially to the base of segment 4 but still is located to the right of the round ligament.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…In reports in which patients have pure sinistroposition, the addition of a retracting port has been advocated with placement of the subxiphoid port to the left of the midline. 11 Others have described using the falciform lift maneuver to lift the liver and falciform ligament and allow better visualization of the critical structures. 22 Based on the injury that occurred in this case and the report of Reginbeau et al, 9 we believe that surgeons should be alerted to the dangers of sinistroposition especially in performing laparoscopic cholecystectomy.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%