2022
DOI: 10.1016/j.ejogrb.2022.08.018
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Synthetic osmotic dilators (Dilapan-S) or dinoprostone vaginal inserts (Propess) for inpatient induction of labour: A UK cost-consequence model

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“…According to a US cost consequence analysis outpatient cervical ripening with a synthetic osmotic cervical dilator has the potential to reduce hospital costs, hospital stay, and the cesarean section rate when compared to inpatients using the vaginal PGE 2 insert or the single balloon catheter 35 . A further UK cost-consequence model by the same group 36 comparing Dilapan-S with vaginal PGE 2 inserts (Propess) for inpatient induction of labor indicated that adoption of Dilapan-S is likely to be cost-neutral and reduces staff workload in comparison to Propess.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…According to a US cost consequence analysis outpatient cervical ripening with a synthetic osmotic cervical dilator has the potential to reduce hospital costs, hospital stay, and the cesarean section rate when compared to inpatients using the vaginal PGE 2 insert or the single balloon catheter 35 . A further UK cost-consequence model by the same group 36 comparing Dilapan-S with vaginal PGE 2 inserts (Propess) for inpatient induction of labor indicated that adoption of Dilapan-S is likely to be cost-neutral and reduces staff workload in comparison to Propess.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Die ambulante Anwendung osmotischer Dilatatoren war im Vergleich zur stationären Anwendung mit kürzeren stationären Krankenhausaufenthalten und schnellerem Einsetzen aktiver Wehen verbunden, ohne dass es zu signifikanten negativen Vorkommnissen kam 21 . Sie war im Vergleich zur stationären Anwendung von PGE 2 -Vaginalinserts oder Ballonkathetern mit geringeren 22 oder gleichen Kosten und geringerer Arbeitsbelastung 23 verbunden und zeigte in einem retrospektiven Vergleich mit der stationären Anwendung von Misoprostol oder PGE 2 -Vaginalgel ein schnelleres Einsetzen aktiver Wehen und kürzere Krankenhausaufenthalte bis zur Geburt 24 .…”
Section: Diskussionunclassified
“…Ballonkathetern mit geringeren[22] oder gleichen Kosten und geringerer Arbeitsbelastung[23] verbunden und zeigte in einem retrospektiven Vergleich mit der stationären Anwendung von Misoprostol oder PGE 2 -Vaginalgel ein schnelleres Einsetzen aktiver Wehen und kürzere Krankenhausaufenthalte bis zur Geburt[24]. Ballonkatheter, dem 10mg-PGE2 -Vaginalinsert oder der oralen Gabe von Misoprostol.…”
unclassified