1988
DOI: 10.1016/s0950-3552(88)80071-3
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12 Breech delivery and mental handicap

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Cited by 27 publications
(16 citation statements)
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“…Finally, previous studies demonstrated that breech-presenting fetuses were more likely to have abnormal intrapartum cardiotocography, acidotic cord pH level, and low Apgar scores [39][40][41]. It was also found that they had a smaller head circumference, lower birth weight, and lower fetoplacental ratio [42][43][44]. Therefore, breech-presenting fetuses appeared to be less tolerant of the stress of labor compared with cephalic-presenting fetuses, resulting in a higher risk of intrapartum CD.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 91%
“…Finally, previous studies demonstrated that breech-presenting fetuses were more likely to have abnormal intrapartum cardiotocography, acidotic cord pH level, and low Apgar scores [39][40][41]. It was also found that they had a smaller head circumference, lower birth weight, and lower fetoplacental ratio [42][43][44]. Therefore, breech-presenting fetuses appeared to be less tolerant of the stress of labor compared with cephalic-presenting fetuses, resulting in a higher risk of intrapartum CD.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 91%
“…Les explications physiopathologiques des modifications du rythme cardiaque foetal ainsi que de l'état néonatal mettent en balance, d'une part les risques liés à la voie d'accouchement elle-même [63], et d'autre part l'hypothèse d'un développement neurocomportemental différent, voire anormal in utero contribuant à cette présentation et aux modifications des paramètres périna-taux [64].…”
Section: Présentation Du Siègeunclassified
“…Es ist jedoch offensichtlich, daû vorbestehende fetale Störungen nicht dem Geburtsmodus angelastet werden können, so daû selbst bei einer Kaiserschnittrate von 100 % fetale Störungen nach Geburt aus Beckenendlage häufiger anzutreffen sind als nach Schädellagenentbindung [13,29,49]. Es ist jedoch offensichtlich, daû vorbestehende fetale Störungen nicht dem Geburtsmodus angelastet werden können, so daû selbst bei einer Kaiserschnittrate von 100 % fetale Störungen nach Geburt aus Beckenendlage häufiger anzutreffen sind als nach Schädellagenentbindung [13,29,49].…”
Section: Der Fetus In Beckenendlageunclassified