2023
DOI: 10.1016/j.cpcardiol.2022.101158
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A Cardiovascular Risk Assessment Model According to Behavioral, Psychosocial and Traditional Factors in Patients With ST-Segment Elevation Myocardial Infarction (CRAS-MI): Review of Literature and Methodology of a Multi-Center Cohort Study

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Cited by 4 publications
(5 citation statements)
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“…Since 2005, the mortality rate for AMI patients has increased rapidly, with female patients showing a tendency to have a higher mortality rate than male patients ( Shengshou et al, 2019 ). AMI has a high morbidity and mortality rate, posing a serious threat to human health and life safety, and placing a heavy burden on patients and their families ( Roohafza et al, 2023 ).…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Since 2005, the mortality rate for AMI patients has increased rapidly, with female patients showing a tendency to have a higher mortality rate than male patients ( Shengshou et al, 2019 ). AMI has a high morbidity and mortality rate, posing a serious threat to human health and life safety, and placing a heavy burden on patients and their families ( Roohafza et al, 2023 ).…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…The WHO risk calculation tool may be utilized for individual risk assessment (ten‐year risk for a severe or lethal cardiovascular event); this is also available online or as an app 36,37 . The same applies to patients with a previous myocardial infarction, stroke, or venous thromboembolic event 38–40 . In individual, exceptional cases, concomitant medical treatment to prevent thrombosis may be tried in order to decrease the individual patient's risk 41 .…”
Section: Recommendationsmentioning
confidence: 99%
“…36,37 The same applies to patients with a previous myocardial infarction, stroke, or venous thromboembolic event. [38][39][40] In individual, exceptional cases, concomitant medical treatment to prevent thrombosis may be tried in order to decrease the individual patient's risk. 41 Established anticoagulation or pharmaceutical platelet aggregation inhibition should be taken into account.…”
Section: Recommendationsmentioning
confidence: 99%
“…36,37 Gleiches gilt für Patienten, die in der Anamnese bereits einen Herzinfarkt, einen Schlaganfall oder ein venöses thromboembolisches Ereignis aufweisen. [38][39][40] Im Ausnahmefall kann dann eine therapiebegleitende medikamentöse Thromboseprophylaxe zur individuellen Risikominimierung im Einzelheilversuch erwogen werden. 41 Eine bereits vorbestehende Antikoagulation oder medikamentöse Thrombozytenaggregationshemmung sollten dabei berücksichtigt werden.…”
Section: Handlungsempfehlungenunclassified
“…Zur individuellen Risikoabschätzung (10‐Jahres‐Risiko für ein schwerwiegendes oder letales kardiovaskuläres Ereignis) kann das Risikoberechnungsverfahren der WHO, welches auch online und als App verfügbar ist, genutzt werden 36,37 . Gleiches gilt für Patienten, die in der Anamnese bereits einen Herzinfarkt, einen Schlaganfall oder ein venöses thromboembolisches Ereignis aufweisen 38–40 . Im Ausnahmefall kann dann eine therapiebegleitende medikamentöse Thromboseprophylaxe zur individuellen Risikominimierung im Einzelheilversuch erwogen werden 41 .…”
Section: Handlungsempfehlungenunclassified