“…This is an extremely high percentage, especially when one considers the presence of a number of factors potentially reducing this value, such as (1) methodological limitations (e.g. restricted measurement accuracy as described before, or the general limitations of conventional cephalometric analysis [25,27]), (2) possible co-factors for retroclination of the maxillary central incisors not considered in our study (e.g., reduced mesiodistal tooth dimensions in the upper anterior dental arch [9,31], or alterations in the crown-root morphology of the maxillary centrals [23]), (3) the progressive tendency of retroclination of the maxillary central incisors with increasing age [6] (in a study sample including both adolescent and adult patients this additional influence factor on the inclinational variabilDie Reproduzierbarkeit der in dieser Studie angewandten kephalometrischen Methode wurde bereits im Rahmen einer früheren Untersuchung evaluiert [18], wobei in beiden Studien identische kephalometrische Messungen durch denselben Untersucher durchgeführt wurden. Diese früheren statistischen Auswertungen beinhalteten Wiederholungsmessungen von 19 repräsentativen Variablen für das gesamte Kollektiv von 40 ehemaligen Deckbiss-Patienten sowie die anschließende Berechnung der oberen und unteren Toleranzintervalle nach Bland & Altman [4].…”