2011
DOI: 10.1016/j.juro.2011.03.064
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AUA Guideline for the Diagnosis and Treatment of Interstitial Cystitis/Bladder Pain Syndrome

Abstract: Interstitial cystitis/bladder pain syndrome is best identified and managed through use of a logical algorithm such as is presented in this Guideline. In the algorithm the panel identifies an overall management strategy for the interstitial cystitis/bladder pain syndrome patient. Diagnosis and treatment methodologies can be expected to change as the evidence base grows in the future.

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“…Das japanische Interstitial Cystitis Guideline Committee beschreibt die Technik der Hydrodistension wie folgt: Unter Spinalanästhesie Füllung der Blase bis 80 cm H2O Druck unter ständiger zystoskopischer Kontrolle bis max 800 -1000 ml und Ablassen der Fül-lung unter optischer Kontrolle [6]. Die AUA Guidelines empfehlen eine Niedrigdruckdistension die 3 malig in dem Eingriff sequentiell wiederholt wird [7]. Eine Hochdruckdistension von mehr als 10 Minuten mit über 80 cm H2O und mehr wird explizit nicht empfohlen [7].…”
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“…Das japanische Interstitial Cystitis Guideline Committee beschreibt die Technik der Hydrodistension wie folgt: Unter Spinalanästhesie Füllung der Blase bis 80 cm H2O Druck unter ständiger zystoskopischer Kontrolle bis max 800 -1000 ml und Ablassen der Fül-lung unter optischer Kontrolle [6]. Die AUA Guidelines empfehlen eine Niedrigdruckdistension die 3 malig in dem Eingriff sequentiell wiederholt wird [7]. Eine Hochdruckdistension von mehr als 10 Minuten mit über 80 cm H2O und mehr wird explizit nicht empfohlen [7].…”
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“…Die AUA Guidelines empfehlen eine Niedrigdruckdistension die 3 malig in dem Eingriff sequentiell wiederholt wird [7]. Eine Hochdruckdistension von mehr als 10 Minuten mit über 80 cm H2O und mehr wird explizit nicht empfohlen [7]. …”
unclassified
“…Definition criteria for the disease are still not uniform worldwide despite some progress. [5][6][7] Large multicentric randomized trials are warranted, as existing studies are either not placebo controlled or of a small scale.…”
Section: Editorial Comment Editorial Comment From Professor Dinis To mentioning
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“…Painful bladder syndrome/interstitial cystitis (PBS/IC) is a chronic syndrome that affects the lower urinary tract and which diagnosis is based on urinary symptoms and chronic pelvic pain or discomfort related to the bladder (1). Its aetiopathology is not fully known, but it is believed that the glycosaminoglycans (GAGs) and proteoglycans (PGs) that line the bladder urothelium can actively participate in its genesis.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%