2003
DOI: 10.1007/s00113-002-0555-8
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Beitrag der Syndesmosen und des Deltabandes zur Stabilit�t der Au�enkn�chelfraktur Typ Weber B

Abstract: The purpose of the present biomechanical investigation was to check the functional importance of the syndesmosis ligaments and of the deltoid ligament for ankle fracture type B according to the AO-Weber classification. We constructed a special fixation clamp, with 12 fresh and unembalmed lower legs being tested for lateral shift (mm) and ten for tibiotalar rotation. All specimens were exposed in the same neutral position. Transverse loads (F(y)) varied between 0 and 150 N, axial loads (F(z)) between 0, 300, 60… Show more

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“…With the deep part still intact, only 4–7° of external rotation of the talus was possible [79, 108]. In the absence of a medial injury, a complete fibular osteotomy does not cause abnormal motion of the ankle [83, 111]. The ATTL together with the anterior talofibular ligament on the lateral side is thought to restrict forward translation of the talus.…”
Section: Biomechanics Of the Deltoid Ligamentmentioning
confidence: 99%
“…With the deep part still intact, only 4–7° of external rotation of the talus was possible [79, 108]. In the absence of a medial injury, a complete fibular osteotomy does not cause abnormal motion of the ankle [83, 111]. The ATTL together with the anterior talofibular ligament on the lateral side is thought to restrict forward translation of the talus.…”
Section: Biomechanics Of the Deltoid Ligamentmentioning
confidence: 99%
“…Den größten Anteil haben die instabilen Luxationstypen. Das größte biomechanische Problem ist hierbei die Fibulalänge, gefolgt vom tibiofibularen Syndesmosenkomplex[26]. Beide wer den durch komplexe Unfallbewegun gen in Kombination mit dem Delta band oder Innenknöchel verletzt[11].…”
unclassified
“…Auch den medialen Strukturen (Innenknöchel, Deltaband) kommt eine wesentliche Funktion als primärer Stabilisator der Malleolengabel zu [10,32,45].…”
Section: Anatomie Und Biomechanikunclassified
“…Bei stablilen infra-und transsyndesmalen Frakturen kann der Patient -nach Abschwellen der Weichteile -in einer supinationshemmenden Orthese unter Vollbelastung mobilisiert werden. In biomechanischen Versuchen konnte nachgewiesen werden, dass das obere Sprunggelenk eine erhebliche Stabilitätsreserve bei axialer Krafteinleitung aufweist, wenn eine Rotation oder Bewegung in der Frontalebene (Pronation/Supination) verhindert wird [45,48]. Die Orthese wird bis zum knöchernen Durchbau der Fraktur, also für 4-6 Wochen, getragen.…”
Section: Konservative Therapieunclassified