2010
DOI: 10.1093/europace/euq426
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Clinical practice of defibrillator implantation after myocardial infarction: impact of implant time: results from the PreSCD II Registry

Abstract: AimsCurrent guidelines recommend implantable cardioverter-defibrillator (ICD) therapy for primary prevention of sudden cardiac death in patients with the reduced left ventricular function (LVEF ≤30%) not earlier than 40 days after myocardial infarction (MI). The aim of the prospective Prevention of Sudden Cardiac Death II (PreSCD II) registry was to investigate the clinical practice of ICD therapy in post-MI patients and to assess the impact on survival.Methods and results10 612 consecutive patients (61 ± 12 y… Show more

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“…Although the rate of LVEF reassessment in this study is consistent with rates of primary prevention ICD placement post-AMI in previous studies, 8 our findings should ideally be validated across a wider scope of institutions and practices. The reliance on patient self-report of LVEF reassessment is a second point of concern given the potential for omissions or inaccurate reporting.…”
Section: Limitationssupporting
confidence: 87%
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“…Although the rate of LVEF reassessment in this study is consistent with rates of primary prevention ICD placement post-AMI in previous studies, 8 our findings should ideally be validated across a wider scope of institutions and practices. The reliance on patient self-report of LVEF reassessment is a second point of concern given the potential for omissions or inaccurate reporting.…”
Section: Limitationssupporting
confidence: 87%
“…25 In the PreSCD II Registry, only 14% of post-MI patients with LVEF≤40% received ICD therapy after 36 months of follow-up, with an average interval from AMI until implantation of 307 days. 8 Our findings highlight a critical gap in LVEF reassessment that may explain the low rate of primary prevention ICD implantation after AMI.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 72%
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“…Wurde dieser Wert kurz nach Implantation des ICD-CRT-Systems erhoben? [5,7,9], der kongenitalen Muskeldystrophie Fukuyama, die mit einer Hörstörung einhergehen kann [10], der kongenitalen myotubulären Myopathie [3,8], oder der Arthrogryposis multiplex congenita [6] Die Leistungsminderung des Patienten war überwiegend durch die Herzinsuffizienz-Symptomatik bei eingeschränkter systolischer linksventrikulärer Funktion erklärt, wenn auch eine bedeutsame Erhöhung der natriuretischen Peptide zu diesem Zeitpunkt nicht vorhanden waren. Nach Therapie der Herzinsuffizienz (medikamentös und durch Resynchronisationstherapie) war die Leistungsminderung deutlich gebessert und über Jahre stabil im Stadium NYHA II einzuordnen wie in der Kasuistik ausgeführt, so dass eine myopathische Genese der Leistungsminderung zumindest nicht im Vordergrund stand.…”
unclassified
“…Es muss betont werden, dass bei dem Patienten im Verlauf anhaltende ventrikuläre Tachykardien durch das Device erfolgreich therapiert wurden und somit ein potenzieller plötzlicher Herztod verhindert wurde. Desweiteren dokumentiert die Versorgungsrealität auch in europäischen Ländern eine beträchtliche Unterversorgung potenzieller Kandidaten mit implantierbaren Defibrillatoren in Relation zu etablierten und durch Leitlinien gesicherten Indikationen [1,2,6]. Insofern muss die Aussage zur Versorgung der LVHT-Patienten mit ICD-Systemen relativiert werden, und die Leser vielmehr aufgefordert werden, proaktiv die Indikation bei jedem Patienten mit LVHT und Herzinsuffizienz oder Risikofaktoren individuell anhand der publizierten Leitlinien sorgfältig zu prüfen [4,5,7].…”
unclassified