2021
DOI: 10.1097/gox.0000000000003510
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Complications and Patient-reported Outcomes in Transfemale Vaginoplasty: An Updated Systematic Review and Meta-analysis

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Cited by 43 publications
(52 citation statements)
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“…Other complications include issues such as stenosis of the neovaginal canal, rectovaginal fistulae, and inflammation (intestinal vaginoplasty) (Bustos et al., 2021 ). These require a combination of nonsurgical and surgical treatment with consultation and possible referral back to the primary surgeon with other surgical consultants (i.e., colorectal surgeon), if required.…”
Section: Chapter 13 Surgery and Postoperative Carementioning
confidence: 99%
“…Other complications include issues such as stenosis of the neovaginal canal, rectovaginal fistulae, and inflammation (intestinal vaginoplasty) (Bustos et al., 2021 ). These require a combination of nonsurgical and surgical treatment with consultation and possible referral back to the primary surgeon with other surgical consultants (i.e., colorectal surgeon), if required.…”
Section: Chapter 13 Surgery and Postoperative Carementioning
confidence: 99%
“…Intestinal vaginoplasty is a modality available for the creation of a neovaginal canal in patients undergoing feminizing surgery who do not have adequate tissue from penile inversion (89). These surgical techniques use intestinal segments from the small or large bowel such as the ileum, sigmoid, or right colon for the creation of a neovagina that provides favorable vaginal sexual function and alleviates gender dysphoria (89–95). Postoperative complications can include surgical site infection, small bowel obstruction, peritonitis, rectovaginal fistulas, rectal injury (96), vaginal stenosis (97), and prolapse (Table 3) (89,98–102).…”
Section: Surgical Considerations and Care Of The Neovaginamentioning
confidence: 99%
“…Zur Prävention von thrombembolischen Ereignissen, die postoperativ durch die häufige Immobilisierung der Patientinnen begünstigt werden, raten viele Operateure zu einer präoperativen (Teil-)Nekrosen der die Neovagina auskleidenden Haut können sowohl bei der Verwendung freier Transplantate als auch bei der penilen Inversion als Folge von Perfusionsstörungen auftreten. Sie sind relativ häufig, betreffen aber meist nur wenig Fläche der Haut und heilen konservativ ab [22]. Bei ausgedehnten Nekrosen hingegen kann es schon früh zu einem vollständigen Zugrundegehen der Neovagina kommen, was dann einen sekundären Neuaufbau erforderlich macht.…”
Section: Komplikationenunclassified
“…antibiotische Therapie erfolgen. Vaginale Strikturen treten direkt postoperativ entweder durch die oben beschriebenen Nekrosen der auskleidenden Haut oder auch durch postoperative Infektionen auf [4,22]. Deutlich häufiger kommt es aber mittel-und langfristig zu Engen, wenn das notwendige Bougieren durch die Patientin selbst unterbleibt.…”
Section: Komplikationenunclassified