2016
DOI: 10.1186/s13256-016-0936-1
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Conservative treatment and follow-up of vaginal Gartner’s duct cysts: a case series

Abstract: BackgroundIn women, during embryologic development, the paired Müllerian (paramesonephric) ducts fuse distally and develop into the uterus, cervix, and upper vagina. If the Wolffian ducts persist in vestigial form, they can lead to Gartner’s cysts, mainly located in the right wall of the vagina. This is one of the few studies of Gartner’s cysts with a series of consecutive cases over a long period of time who were exclusively subject to clinical observation. Although Gartner’s cysts are found in approximately … Show more

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Cited by 23 publications
(11 citation statements)
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“…The surgical management of a GDC is controversial [3,4]. Vaginal excision has mostly been performed for enormous GDCs [5][6][7].…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…The surgical management of a GDC is controversial [3,4]. Vaginal excision has mostly been performed for enormous GDCs [5][6][7].…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Während der embryonalen Entwicklung ist der Urogenitaltrakt beider Geschlechter zunächst indifferent angelegt. Beim weiblichen Geschlecht entsteht ab der 8. embryonalen Woche aus den paarigen Müller-Gängen (Ductus paramesonephricus) der Uterus, die Zervix und das obere Drittel der Vagina [5,6] Die paarigen Wolff-Gänge (Ductus mesonephricus) bilden sich beim weiblichen Embryo unter fehlendem Einfluss von Androgenen jedoch zurück. Allerdings können aus Relikten des zurückgebliebenen Wolff-Ganges Gartner-Gang-Zysten entstehen [7].…”
Section: Diskussionunclassified
“…Die Therapieoptionen sollten sich nach der Beschwerdesymptomatik und Schwere der assoziierten Fehlbildungen orientieren. So wurden, neben konservativen Therapieansätzen bei asymptomatischen Zysten [6], operative Therapieansätze wie Marsupialisation [17] oder Exzision der kompletten Zyste [18], aber auch Ureterektomie bei ektopem Ureterverlauf im Rahmen einer GGZ [1,2] beschrieben. Im Falle einer Doppelniere mit ektop mündendem Harnleiter in der GGZ stellt die Ureteroureterostomie heute eine elegante und gering invasive Alternative zu der früher routinemäßig durchgeführten oberen Heminephrektomie dar [19].…”
Section: Diese 3 Fallberichte Verdeutlichen Wieunclassified
“…Surgical excision of the vaginal cyst via vaginal approach is the common management approach, with low recurrence rates [ 7 ]. Drainage is no longer advised due to infection and recurrence risks [ 8 ]. Pathologic confirmation is recommendable to exclude malignancy as they have been reported cases of malignant transformation [ 9 ].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%