1993
DOI: 10.1055/s-2007-998898
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Die Kehlkopfmaske bei > 1900 Allgemeinanästhesien -Erfahrungsbericht

Abstract: Since November 1990 until January 1993, the laryngeal mask airway was employed for 1925 general anaesthesias, i.e. 19.6% of all general anaesthesias in our hospital. On the basis of the protocols the age distribution of the patients, the practice of anaesthesia (premedication with oral benzodiazepines, induction with thiopental, anaesthesia sustained with enflurane/nitrous oxide/oxygen) and the complications are reported. The complications not directly related to the laryngeal mask were: hypotension (5.92%), d… Show more

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“…We found a total of 20 specifically described case reports of aspiration of gastric content associated with the LMA (Table 1). Of the 20 cases of aspiration associated with the LMA, 14 were in adults [6][7][8][9][10][11][12][13][14][15][16][17][18] and six in children, [19][20][21][22][23][24] 19 were with the classic LMA 6-17 [19][20][21][22][23][24] and one was with the ProSeal LMA. 18 In 14 cases, there were factors that could increase the risk of aspiration, including, in order of frequency, inadequate depth of anaesthesia, 9 13 19 21 23 intra-abdominal surgery, 7 10 18 upper gastrointestinal disease, 9 11 lithotomy position, 11 20 patient movement, 7 20 exchanging the LMA for a tracheal tube, 12 16 full stomach, 22 multiple trauma, 6 multiple insertion attempts, 14 opioids, 6 obesity, 10 and cuff deflation.…”
Section: Literature Reviewmentioning
confidence: 99%
“…We found a total of 20 specifically described case reports of aspiration of gastric content associated with the LMA (Table 1). Of the 20 cases of aspiration associated with the LMA, 14 were in adults [6][7][8][9][10][11][12][13][14][15][16][17][18] and six in children, [19][20][21][22][23][24] 19 were with the classic LMA 6-17 [19][20][21][22][23][24] and one was with the ProSeal LMA. 18 In 14 cases, there were factors that could increase the risk of aspiration, including, in order of frequency, inadequate depth of anaesthesia, 9 13 19 21 23 intra-abdominal surgery, 7 10 18 upper gastrointestinal disease, 9 11 lithotomy position, 11 20 patient movement, 7 20 exchanging the LMA for a tracheal tube, 12 16 full stomach, 22 multiple trauma, 6 multiple insertion attempts, 14 opioids, 6 obesity, 10 and cuff deflation.…”
Section: Literature Reviewmentioning
confidence: 99%
“…In Situationen, die eine Kontrolle der LM intraoperativ erschweren, z.B. in der Augenheilkunde, besteht vielfach noch erhebliche Zurückhaltung in ihrem Einsatz [1,14,16,26].…”
Section: Handhabung Der Larynxmaskeunclassified
“…Bei Überschreiten des LD kann der Magen überbläht werden [1,2,4,5,24,26], vermehrt Narkosegas in die Umgebung austreten [11,12], kann es zur Ventilatorfehlfunktion infolge Gasverlust im Patientenkreis kommen, oder sind Low Flow Techniken nicht mehr anwendbar [16,17]. Aus diesen Gründen scheint uns, mindestens bei maschineller Beatmung oder Low Flow-Techniken, die Kenntnis des LD bei Verwendung der LM wesentlich.…”
Section: Laryngospasmusunclassified
“…Bis heute wurden weltweit mehr als 100 Millionen Narkosen mit Hilfe der LMA durchgeführt [2], bei ambulanten Anästhesien wird sie häufiger eingesetzt als die konventionelle endotracheale Intubation [3,4]. Neben der Tatsache, dass die Larynxmaske als weniger invasiv gilt, und wegen der einfachen Handhabung, die es auch dem wenig Erfahrenen erlaubt schnell einen Beatmungsweg zu sichern [3], liegt ein weiterer Vorteil der LMA gegenüber der konventionellen endotrachealen Intubation in den geringeren Kosten [5], da die Masken wiederverwendbar sind und in der Regel auf eine Relaxation verzichtet werden kann [1,6,7]. Demgegenüber steht, zumindest theoretisch, die erhöhte Aspirationsgefahr [2].…”
Section: Introductionunclassified