Standard-Nutzungsbedingungen:Die Dokumente auf EconStor dürfen zu eigenen wissenschaftlichen Zwecken und zum Privatgebrauch gespeichert und kopiert werden.Sie dürfen die Dokumente nicht für öffentliche oder kommerzielle Zwecke vervielfältigen, öffentlich ausstellen, öffentlich zugänglich machen, vertreiben oder anderweitig nutzen.Sofern die Verfasser die Dokumente unter Open-Content-Lizenzen (insbesondere CC-Lizenzen) zur Verfügung gestellt haben sollten, gelten abweichend von diesen Nutzungsbedingungen die in der dort genannten Lizenz gewährten Nutzungsrechte. In the U.S., 8% of children are diagnosed with ADHD and 70% are taking medications, yet little evidence exists on the effects of ADHD treatment on children's outcomes. We use a panel of South Carolina Medicaid claims data to investigate the effects of ADHD drugs on the probability of risky sexual behavior outcomes (STDs and pregnancy), substance abuse disorders, and injuries. To overcome potential endogeneity, we instrument for treatment using physicians' preferences to prescribe medication. Our findings suggest that pharmacological treatment has substantial benefits. It reduces the probability of contracting an STD by 3.6 percentage points (7.7 percentage points if we include STD screening), reduces the probability of having a substance abuse disorder by 12.5 percentage points, reduces the probability of injuries by 3.1 percentage points per year, and associated with them Medicaid costs decrease by $122, or 0.07 standard deviation.
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