1996
DOI: 10.1002/(sici)1520-6777(1996)15:3<215::aid-nau6>3.0.co;2-i
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Effects of estrogen and progestin replacement on the urogenital tract of the ovariectomized cynomolgus monkey

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Cited by 29 publications
(8 citation statements)
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“…(13) The role of estradiol in target tissues in the lower urinary tract remains unclear. It has been postulated that estrogen may increase loose connective tissue and/or stimulate collagen degradation in the pelvic and urethral tissue [17,24,25]. It could be speculated that this could result in an increased hypermobility of the bladder neck and the paraurethral tissue leading to an impaired urethral closure function [13].…”
Section: Commentsmentioning
confidence: 99%
“…(13) The role of estradiol in target tissues in the lower urinary tract remains unclear. It has been postulated that estrogen may increase loose connective tissue and/or stimulate collagen degradation in the pelvic and urethral tissue [17,24,25]. It could be speculated that this could result in an increased hypermobility of the bladder neck and the paraurethral tissue leading to an impaired urethral closure function [13].…”
Section: Commentsmentioning
confidence: 99%
“…Menopause was responsible for inducing a reduction in the number of vaginal epithelial layers, and loss of intermediate cells, represented by an overall reduction in epithelial height [20]. Laboratory studies, showed that ovariectomized rabbits, rats, and nonhuman primates had significant decrease in vaginal epithelial height and smooth muscle tissues [5,6,19,21].…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…In addition, estrogens can enhance genital sensation and maintain blood flow [4]. Previous studies on ovariectomized animals revealed a significant reduction in vaginal epithelial height and smooth muscle tissues [5,6]. E-cadherin is one of the cadherin protein groups, which is responsible for cell to cell adhesion of epithelial cells, morphogenesis, and tissue organization.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Eine oft zitierte Metaanalyse der klinischen Ergebnisse ist jene von Fantl et al [6,7], in der 77 Publikationen zu diesem Thema zusammengefasst und analysiert wurden. Die Autoren fanden eine signifikante Besserung der klinisch fassbaren Beschwerden sowohl unter Verabreichung von Östriol als auch von Östradiol, wobei das Maximum des Effekts zwischen dem ersten und dritten Therapiemonat zu verzeichnen war, und zwar unabhängig davon, ob der Hormonersatz vaginal, perkutan oder oral durchgeführt worden war.Auch neueste Untersuchungen scheinen dies zu bestätigen [12,13,18,25], wobei die Kombination von oraler Hormonersatztherapie mit zusätzli-cher vaginaler Östriolzufuhr die besten Resultate zeitigt.…”
Section: öStrogeneunclassified
“…Die meisten Gestagene sind Testosteronderivate und besitzen zudem eine mehr oder minder ausgeprägte partielle androgene Aktivität. Immerhin scheint sich ein Progesteronzusatz zur Östrogensubstitution -obligat bei allen nicht hysterektomierten Frauen -wenigstens nicht negativ auf die urogenitalen Symptome und den Prolaps auszuwirken [13,18,25], obwohl Gestagene auf die Genitalmukosa insgesamt eine atrophisierende Wirkung ausüben.…”
Section: Gestageneunclassified