2012
DOI: 10.4066/amj.2012.1416
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Enterococcus faecium related emphysematous cystitis and bladder rupture

Abstract: We describe a 32-year-old lady who was admitted with a urinary tract infection following vacuum-assisted delivery. She was diagnosed with Enterococcus faecium related emphysematous cystitis, bladder gangrene and rupture necessitating emergency laparotomy and partial cystectomy. She had a repeat laparotomy nine days later due to continuing bladder necrosis on cystoscopy. The patient stayed in hospital for over two months due to complications including hospital acquired Klebsiella pneumonia, adult respiratory di… Show more

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“…Die klinische Präsentation der betroffenen Patienten ist variabel und reicht von Zufallsbefunden [7,8] bis zur Sepsis und Blasenruptur [3,9]. Weltweit sind schät-zungsweise weniger als 250 Fälle mit EZ beschrieben [1,8,9], wobei die Mortalitätsrate zwischen 3 und 12 % liegt [1]. Überwiegend sind Frauen im Alter von 60-70 Jahren mit Diabetes mellitus betroffen [1].…”
Section: Diskussionunclassified
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“…Die klinische Präsentation der betroffenen Patienten ist variabel und reicht von Zufallsbefunden [7,8] bis zur Sepsis und Blasenruptur [3,9]. Weltweit sind schät-zungsweise weniger als 250 Fälle mit EZ beschrieben [1,8,9], wobei die Mortalitätsrate zwischen 3 und 12 % liegt [1]. Überwiegend sind Frauen im Alter von 60-70 Jahren mit Diabetes mellitus betroffen [1].…”
Section: Diskussionunclassified
“…Die Glucose wird hierbei zur Kohlendioxid fermentiert, welches sich als freie Luft in der radiologischen Bildgebung präsentiert [4,8]. Jedoch können auch junge Patienten ohne Komorbiditäten [9], männliche Patienten, als auch Patienten ohne Hyperglykä-mie oder Diabetes mellitus eine EZ entwickeln [1,8]. Die Pathogenese der Gasbildung ohne Glucosurie ist nicht eindeutig geklärt, jedoch scheinen eine multifaktorielle Genese mit begleitender Proteinfermentation und konsekutive Gasbildung am wahrscheinlichsten [5,8].…”
Section: Diskussionunclassified
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“…Since a review in 1934 of 209 cases, only 30 cases have been reported in the literature [1]. Diagnosis is often delayed due to the nonspecifi c symptoms such as fever, pain abdomen, and sepsis with features of peritonitis [2][3][4]. These factors contribute to the high morbidity and mortality of 35% [2][3][4].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Diagnosis is often delayed due to the nonspecifi c symptoms such as fever, pain abdomen, and sepsis with features of peritonitis [2][3][4]. These factors contribute to the high morbidity and mortality of 35% [2][3][4]. Different direct and indirect factors have been implicated in the pathogenesis [5].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%