2012
DOI: 10.1002/jso.23161
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Evaluation and management of adrenal incidentaloma

Abstract: Adrenal incidentaloma is the most common adrenal neoplasm encountered in clinical practice. The timely, accurate, and cost-effective evaluation and management of adrenal lesions found incidentally can be challenging for clinicians. Evaluation begins with biochemical screening and additional imaging. Management strategies vary by patient factors and tumor characteristics. Adrenalectomy is indicated for lesions that are hormonally active, larger than 4-5 cm, symptom-related, and have an imaging appearance that i… Show more

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“…The versatility of laparoscopic surgery (lateral access to the adrenals from the peritoneal cavity) has led to the fact that 85% of health centres employ it as a basic treatment method. Therefore, what should rather be discussed are not indications for this method, but cases where classical open surgery is advisable [36][37][38].…”
Section: Types Of Surgerymentioning
confidence: 99%
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“…The versatility of laparoscopic surgery (lateral access to the adrenals from the peritoneal cavity) has led to the fact that 85% of health centres employ it as a basic treatment method. Therefore, what should rather be discussed are not indications for this method, but cases where classical open surgery is advisable [36][37][38].…”
Section: Types Of Surgerymentioning
confidence: 99%
“…After successful surgical treatment the adrenal function normalises within 6-24 months. In fact, permanent adrenocortical insufficiency after unilateral surgical procedure is extremely rare [7,9,21,36].…”
Section: Subclinical Hypercortisolismmentioning
confidence: 99%
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“…Ein Befund von > 6 cm und insbesondere mit virilisierenden Verände-rungen sprechen für ein Nebennierenrindenkarzinom [5]; dessen Inzidenz ist unklar. Bei der Biopsie Entnahme muss berücksichtigt werden, dass die Feinnadelpunktion zwar gut zwischen einem Nebennierentumor und einer Metastase eines organfremden Tumors, aber nur ungenügend zwischen einem benignen oder malignen Nebennierentumor unterscheiden kann [6].…”
Section: Diagnostische üBerlegungenunclassified
“…Bei der Biopsie Entnahme muss berücksichtigt werden, dass die Feinnadelpunktion zwar gut zwischen einem Nebennierentumor und einer Metastase eines organfremden Tumors, aber nur ungenügend zwischen einem benignen oder malignen Nebennierentumor unterscheiden kann [6]. Des Weiteren sollte eine hormonelle Abklä-rung erfolgen, da hormonell aktive NNI und/oder Läsionen von > 4 -6 cm Durchmesser chirurgisch entfernt werden sollten [3,5,7]. Dazu gehört der Ausschluss eines Phäochromozytoms mittels Metanephrinnachweis im 24-h Urin und der fraktionierten Katecholamine, einer Funktionsstörung des Renin-Angiotensin-Aldosteron Systems (RAAS) durch die Bestimmung des Plasma Aldosteron zu Renin Quotienten sowie einer möglichen Autonomie der Cortisol Achse durch einen 1 mg Dexamethason Suppressionstest [7 -9] …”
Section: Diagnostische üBerlegungenunclassified