2004
DOI: 10.1177/107110070402501113
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Frequency and Effects of Intratendinous and Peritendinous Calcifications after Open Achilles Tendon Repair

Abstract: Calcifications of the Achilles tendon appear to be frequent after open tendon repair and to have a negative effect on clinical outcome.

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Cited by 25 publications
(17 citation statements)
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“…However, calcification was also reported clinically in the follow-up of some, but not all, patients with Achilles tendon rupture 13 and open Achilles tendon repair. 14 The erroneous deposition of ECM as a result of the presence of chondrocyte-like cells and ossification might negatively impact the material property of patellar tendon after acute injury. The presence of ossified deposits in tendon could theoretically increase the stiffness.…”
mentioning
confidence: 99%
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“…However, calcification was also reported clinically in the follow-up of some, but not all, patients with Achilles tendon rupture 13 and open Achilles tendon repair. 14 The erroneous deposition of ECM as a result of the presence of chondrocyte-like cells and ossification might negatively impact the material property of patellar tendon after acute injury. The presence of ossified deposits in tendon could theoretically increase the stiffness.…”
mentioning
confidence: 99%
“…On the other hand, ectopic ossification after midpoint tenotomy of rat or mouse Achilles tendon has been reported. [8][9][10][11][12] Clinical studies have occasionally reported ectopic calcification after Achilles tendon rupture 13,14 as well as calcification and tendinopathic-like changes in patellar tendon donor site after anterior cruciate ligament (ACL) reconstruction. [15][16][17][18][19][20][21] We hypothesized that chondro-osteogenesis and change in the ECM composition of the repair tissue after acute tendon injury might contribute to the poor tissue quality.…”
mentioning
confidence: 99%
“…4 Studies have shown the incidence of postoperative mineralization after open tendon repair ranges from 14.4--28%. 6,7 The development of mineralization has a negative effect on clinical outcome, especially with lesions larger than 10 mm. 6 Other suggested causative factors include repetitive microtrauma, gastrocnemius abscess, syphilis, osteomyelitis, renal failure, Reiter syndrome, crystal arthropathies and retinoid therapy.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Die Sonografie (Siemens Sono line 13,5 MHz linearer Schallkopf) erfolgte in Bauchlage, wobei die Achillessehne vom Kalkaneus bis zum muskulären Übergang des M. trizeps surae in zwei Ebenen auf Ossifikationen und Strukturunregelmäßigkeiten sowie Defekte untersucht wurde. Da kleinere Verkalkungen im Ultraschall sicher zu erkennen sind und die Sonografie mit dieser Fragestellung der Röntgenaufnahme überlegen ist, haben wir primär auf letztere im Rahmen der Nachuntersuchung verzichtet [5,6,8,15,17]. Die Gegenseite wurde zum Vergleich herangezogen, um Ossifikationen der nicht verletzten Sehne zu identifizieren [8,17,21].…”
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“…Da kleinere Verkalkungen im Ultraschall sicher zu erkennen sind und die Sonografie mit dieser Fragestellung der Röntgenaufnahme überlegen ist, haben wir primär auf letztere im Rahmen der Nachuntersuchung verzichtet [5,6,8,15,17]. Die Gegenseite wurde zum Vergleich herangezogen, um Ossifikationen der nicht verletzten Sehne zu identifizieren [8,17,21]. Durch die Sonografie der unverletzten Gegenseite und die seitliche Röntgenaufnahme zum Verletzungszeitpunkt sollten Patienten identifiziert werden mit vorbestehenden Verkalkungen der Sehne.…”
unclassified