2016
DOI: 10.1177/1751143716644455
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Glycaemic control in intensive care: Everything in moderation

Abstract: Introduction: Glycaemic control is an important predictor of mortality in sepsis. Various international organizations including the Surviving Sepsis campaign recommend glycaemic control in critical illness with a glucose target between 6.1-10 mmol/L. The NICE-SUGARTrial in 2009 was a landmark in the debate over tight versus liberal glycaemic control in the critically ill and subsequent guidelines have been adjusted to reflect a move towards moderate glycaemic control. Methods: We conducted a nationwide study c… Show more

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“…Eine rezente Metaanalyse zeigte reduzierte postoperative Wundinfektionen bei strikteren Glukosezielbereichen für kardiochirurgische und allgemeinchirurgische Populationen, jedoch war dies einhergehend mit zunehmenden Hypoglykämien und erhöhter Mortalität [ 85 ]. Eine zu strikte normnahe perioperative Glukoseeinstellung ist möglicherweise wegen iatrogen bedingter Hypoglykämien nachteilig, da diese intramural wie perioperativ mit erhöhter Mortalität assoziiert sind [ 86 , 87 ]. Für isolierte herzchirurgische Eingriffe hingegen scheinen günstige Ergebnisse (inklusive einer verringerten postoperativen Frühmortalität) für eine strikte perioperative Glukosekontrolle nachweisbar, solange diese ohne signifikant erhöhte Hypoglykämierate erzielt werden kann [ 25 , 88 , 89 ].…”
Section: Perioperative Stoffwechselkontrolle and Komplikationenunclassified
“…Eine rezente Metaanalyse zeigte reduzierte postoperative Wundinfektionen bei strikteren Glukosezielbereichen für kardiochirurgische und allgemeinchirurgische Populationen, jedoch war dies einhergehend mit zunehmenden Hypoglykämien und erhöhter Mortalität [ 85 ]. Eine zu strikte normnahe perioperative Glukoseeinstellung ist möglicherweise wegen iatrogen bedingter Hypoglykämien nachteilig, da diese intramural wie perioperativ mit erhöhter Mortalität assoziiert sind [ 86 , 87 ]. Für isolierte herzchirurgische Eingriffe hingegen scheinen günstige Ergebnisse (inklusive einer verringerten postoperativen Frühmortalität) für eine strikte perioperative Glukosekontrolle nachweisbar, solange diese ohne signifikant erhöhte Hypoglykämierate erzielt werden kann [ 25 , 88 , 89 ].…”
Section: Perioperative Stoffwechselkontrolle and Komplikationenunclassified
“…In the critically ill, hyperglycemia occurs not only in patients formally diagnosed with diabetes but can also be seen in patients without known diabetes; this group includes patients with undiagnosed type 2 diabetes and those with so-called stress hyperglycemia [13,14]. At the same time, hypoglycemia and glucose variability have identified as strong predictors of increased morbidity and mortality in the ICU [15]. It is often more difficult to detect hypoglycemia through the usual symptomatic signs or complaints in the ICU setting.…”
Section: Cgm Use In the Icumentioning
confidence: 99%
“…7-10 These results prompted wide adoption of intensive insulin therapy and tight glycemic control protocols for the management of hyperglycemia in the ICU. However, since the NICE-SUGAR trial and several other studies that showed increased mortality risk associated with intensive glucose control (likely due to hypoglycemia), 11,12 the approach of strict glycemic control in the ICU for all patients has been discouraged, and moderate control allowing for a certain degree of hyperglycemia has been promoted instead. 13,14 To this date, challenges for achieving adequate glycemic control still exist.…”
mentioning
confidence: 99%