1998
DOI: 10.1148/radiology.207.1.9530312
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Hemodialysis access stenosis: early detection with color Doppler US.

Abstract: Color Doppler US is more sensitive than clinical or laboratory methods for detection of hemodialysis access stenosis. Screening with US appears to enable earlier detection and therapy.

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Cited by 42 publications
(19 citation statements)
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“…As a cost-effective method, it allows evaluation of vascular access maturity and diagnosis of complications in experienced hands [24 -27]. As a result of sonographic stenosis detection, flow measurement and the diagnosis of thrombotic occlusions, the cause of a vascular access insufficiency can usually be reliably identified on ultrasound [28,29]. In addition to stenosis detection, sonographic followup after treatment is readily possible ( • " Fig.…”
Section: Ultrasoundmentioning
confidence: 99%
“…As a cost-effective method, it allows evaluation of vascular access maturity and diagnosis of complications in experienced hands [24 -27]. As a result of sonographic stenosis detection, flow measurement and the diagnosis of thrombotic occlusions, the cause of a vascular access insufficiency can usually be reliably identified on ultrasound [28,29]. In addition to stenosis detection, sonographic followup after treatment is readily possible ( • " Fig.…”
Section: Ultrasoundmentioning
confidence: 99%
“…[4] Color flow Doppler ultrasound (US) is widely used for surveillance and detection of vascular access dysfunction with a good sensitivity. [5] Moreover, this technique has good correlation in diagnosing anatomic stenosis with fistulography. [6] Duplex US has been used as a guide for managing failing vascular access during PTA; [7] however, the role of duplex US in the management of thrombosed native arteriovenous fistula (AVF) is unknown.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 98%
“…Neben einer Einengung der Shuntvene birgt insbesondere ein verminderter Einstrom infolge einer Einengung der Anastomose die Gefahr eines Shuntverschlusses mit der Notwendigkeit einer operativen Korrektur [1,7]. Infolge unzureichender Antikoagulation und bei zunehmender neointimaler Proliferation besteht die Gefahr einer appositionellen Thrombusbildung [1,5,11,21]. Als weitere hämodynamisch relevante Komplikationen können sich Pseudoaneurysmen mit intraluminalen Thromben der Shuntvene und Intimadissekate der zuführenden Arterie oder der Anastomose infolge von Punktionen oder einer endoluminalen Intervention ausbilden [10,11].…”
Section: Materials Und Methodeunclassified
“…Während sich Komplikationen wie die Ausbildung einer Stenose der Shuntvene, eine Shuntvenenthrombose oder ein venöses Aneurysma sicher mit der FKDS diagnostizieren lassen, gestaltet sich die quantitative Beurteilung einer Anastomosenstenose schwieriger [1,5,15]. Hierzu sind hämodynamische Parameter, wie beispielsweise die maximale systolische Spitzengeschwindigkeit, nur bedingt geeignet [1,4,5,11]. In den meisten Fällen gelingt die direkte Flussbeurteilung nicht, da es durch Vibrationsartefakte zu einer deutlichen Gefäßüberzeichnung kommt [11,16].…”
Section: Introductionunclassified
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