2001
DOI: 10.1007/s001040051286
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Hypothermie bei brandverletzten Patienten – Einflüsse der präklinischen Behandlung

Abstract: Hypothermia following pre-hospital treatment of burn patients is a common risk with increasing lethality. Soon after admission to our burn unit, the body temperature of 212 adult patients with more than 5% total body surface area burned was documented. We found no influence of the time of pre-hospital care and cold-water treatment alone on the body temperature. If the patients were not anesthetized, the initial temperature was normal. Only the anesthetized and artificial ventilated patients were hypothermic. W… Show more

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“…Reports have indicated that this is of concern in very large burns, small children and in those who were anaesthetized and ventilated [4,[20][21][22]. Caution must be expressed regarding hypothermia if more than 25% TBSA has to be cooled in small children.…”
mentioning
confidence: 97%
“…Reports have indicated that this is of concern in very large burns, small children and in those who were anaesthetized and ventilated [4,[20][21][22]. Caution must be expressed regarding hypothermia if more than 25% TBSA has to be cooled in small children.…”
mentioning
confidence: 97%
“…Die Kälteanalgesie be ruht weniger auf einer Hitzeab lei tung aus dem Gewebe, in dem sich die Temperatur auch ohne Kältezufuhr rasch norma li siert, sondern mehr auf der veränderten Me dia torenfrei set zung und Schmerz per zep tion im be trof fe nen Are al der Schmerz setzt daher nach Abschluss der Kühlung rasch wieder ein. Anhaltende Kühl maß nahmen erhöhen jedoch dies insbe son dere bei Pa ti enten in Narkose [25] und bei Kin dern die Gefahr der Hypothermie, zumal nach ini tialer Va so kon strik tion und Been di gung der Kältezufuhr eine reaktive Hyper ämie eintritt [26]. Insgesamt wird die Ödem bildung durch Kühlmaßnahmen nicht wesentlich ver mindert und die Ödemre sorp tion ver zö gert [27]; das Aufbringen von Eiswürfeln kann ein ver brüh tes Areal zu sätz lich schä di gen [28].…”
Section: Brennende Personen •unclassified
“…Bei Verbrennungen über ca. 30% VKOF ist sie wegen der Unterkühlungsge-fahr zu vermeiden -vielmehr steht dann der Wärmeerhalt des Patienten (Wärme-schutzfolie) im Vordergrund [21]. Die Lagerung bei Brandverletzten orientiert sich an gegebenenfalls vorhandenen Vorerkrankungen oder Begleitverletzungen [7,32].…”
Section: Introductionunclassified