1963
DOI: 10.1001/archderm.1963.01590130121019
|View full text |Cite
|
Sign up to set email alerts
|

Improved Method for Intraoral Patch Testing

Help me understand this report

Search citation statements

Order By: Relevance

Paper Sections

Select...
1
1

Citation Types

0
2
0
1

Year Published

1964
1964
1987
1987

Publication Types

Select...
8

Relationship

0
8

Authors

Journals

citations
Cited by 13 publications
(3 citation statements)
references
References 7 publications
0
2
0
1
Order By: Relevance
“…An intraoral patch test (Rosenberg & Fischer 1963) with peppermint oil, 1 % in Orabase® (gelatin, pectin sodium carboxymethylcellulose, polyethylene, liquid paraffin) was performed. The patient did not present any clinical symptoms, though he did complain of a burning sensation in his mouth.…”
Section: Case Reportmentioning
confidence: 99%
“…An intraoral patch test (Rosenberg & Fischer 1963) with peppermint oil, 1 % in Orabase® (gelatin, pectin sodium carboxymethylcellulose, polyethylene, liquid paraffin) was performed. The patient did not present any clinical symptoms, though he did complain of a burning sensation in his mouth.…”
Section: Case Reportmentioning
confidence: 99%
“…For man, contact hypersensitivity reactions occur not only on external skin but also in oral mucosa, specifically to dental prostheses and items of oral hygiene (25)(26)(27). In this circutnstanee, elicitation reactions and perhaps even immunization must occur through otal mucosa, a tissue which has been studied less extensively than body wall skin for its contribution to hypetsensitivity teaetions.…”
mentioning
confidence: 99%
“…Es ist bis heute nicht be kannt, welche Gewebskomponenten sich die körperfrem den Moleküle als Trägerstoffe wählen, die Vermutungen kreisen aber beständig um Proteinstrukturen der Epidermis oder des Coriums. Gute Gründe für solche Vermutungen ergeben sieh sowohl aus der experimentellen wie aus der klinischen Dermatologie: Eine spezifische Sensibilisierung ist am sichersten durch H autkontakt des sensibilisierenden Agens zu er zielen, und auch die Auslösung eines allergischen K ontaktekzem s er- Frühere Mitteilungen [6,7,8,9] haben aber bereits gezeigt, dass bei sensibilisierten Personen auch die M undhöhlenschleimhaut eine allergische Spätreaktion hervorbringen kann, vorausgesetzt dass eine Testtechnik angewandt wird, die hinsichtlich K ontaktintensität und K ontaktdauer dem Läppchentest an der H aut vergleichbar ist. Die Spärlichkeit entsprechender klinischer Beobachtungen von «E kze m en» der M undschleimhaut wird dam it erklärt, dass unter natür lichen Verhältnissen infolge der Schleimhautsekretion die notwendi gen Kontaktbedingungen für das Allergen nicht zustande kommen.…”
Section: Introductionunclassified