1994
DOI: 10.1159/000172260
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Intensive Care Management of Acute Pancreatitis

Abstract: Despite progress in recent years in the diagnostics, surgical treatment and intensive care therapy, severe acute pancreatitis remains a major challenge to the medical profession and a serious threat to the patients. In its most severe form, acute pancreatitis is characterised by a profound inflammatory process in the pancreas leading to partial or total necrosis of the parenchyma. Acute pancreatitis also frequently causes dysfunction of remote organs as well as local complications (pancreatic infection, haemor… Show more

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“…27 Death from local complications is more common after the first week, especially if infection supervenes 1546 Pancreatic necrosis by itself is not particularly predictive of mortality, but if multiple organ failure is present also, mortality is higher 27…”
Section: Classification and Natural Historymentioning
confidence: 99%
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“…27 Death from local complications is more common after the first week, especially if infection supervenes 1546 Pancreatic necrosis by itself is not particularly predictive of mortality, but if multiple organ failure is present also, mortality is higher 27…”
Section: Classification and Natural Historymentioning
confidence: 99%
“…Patients with severe acute pancreatitis on the intensive care unit are among the most resource demanding in intensive care medicine 15. The mainstay of management is intensive monitoring and organ support, including (as required) intravenous fluid replacement, oxygen therapy and artificial ventilation, use of inotropes, prevention of stress ulceration, renal support by haemoperfusion and haemofiltration, pain relief, and nutritional support.…”
Section: Management Of Severe Acute Pancreatitis On the Intensive Carmentioning
confidence: 99%
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“…Zu den Eckpfeilern der Diagnostik gehören die Klassifikation der akuten Pankreatitis nach entsprechenden Empfehlungen der Atlanta Konsensus-Konferenz [10], die Durchführung eines kontrastverstärkten CT©s, um das Ausmaû der Nekrosen zu erkennen und die CT-gestützte Feinnadelaspiration, um Infektionen nachzuweisen. Die therapeutische Strategie besteht in der Antibiotikaprophylaxe [3 ± 6, 13, 23], einer frühen aggressiven Kreislaufstabilisierung durch isovolämische Hämodilution mit Dextranen, einem Monitoring der Lungen-und Nierenfunktion mit assistierter Beatmung, wenn notwendig [12,25], und einer frühen enteralen Ernährung [16]. Die Chirurgie ist erst in einer späteren Behandlungsphase allgemein akzeptiert, etwa ab der dritten Woche oder wenn Zeichen der Infektion vorliegen [7,9].…”
Section: Discussionunclassified
“…Bei Verdacht auf das Vorliegen einer schweren Pankreatitis muß diese unter intensivmedizinischen Bedingungen in einem mit diesem Krankheitsbild erfahrenen Krankenhaus durchgeführt werden.Beim Vorliegen einer schweren akuten Pankreatitis haben sich frühzeitig operative Vorgehensweisen nicht bewährt, so daß heute allgemein akzeptiert ist, daß die konservativ, intensivmedizinische Betreuung dieser Patienten die wichtigste initiale Behandlungmaßnahme darstellt [Übersichten siehe: 4, 5, 7, 10,15,25,28,31,42,52,55,60,61]. Jeder Patient mit Verdacht auf eine akute Pankreatitis muß umgehend zur weiteren Diagnostik und Beobachtung in ein Krankenhaus eingewiesen werden.…”
unclassified