2014
DOI: 10.1159/000364956
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Intravitreal Dexamethasone Implant for Macular Edema Secondary to Retinal Vein Occlusion: 12-month Follow-Up and Prognostic Factors

Abstract: Purpose: To evaluate anatomical and visual outcomes following intravitreal dexamethasone implantation (Ozurdex) in eyes with visual loss due to macular edema (ME) secondary to retinal vein occlusion (RVO) and to identify predictive factors for improvement in best-corrected visual acuity (BCVA). Methods: We retrospectively analyzed medical records of 43 consecutive eyes with treatment-naïve ME secondary to recent onset RVO treated with repeated Ozurdex injections on a pro re nata basis. Results: The mean follow… Show more

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Cited by 21 publications
(22 citation statements)
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“…Both mean CRT and mean BCVA improved within the first 65 days following DEX implantation and remained significantly stable for more than 130 days. This observation of rapid and favorable effects of DEX implants in vitrectomized non- diabetic eyes is consistent with previous studies on DEX implantation in nonvitrectomized eyes [4,8,10] . It has been hypothesized that postoperative CME following membrane peeling results from breakdown of the blood-retinal barrier at the level of the capillary endothelium, thereby leading to vascular leakage, fluid accumulation, and increase in CRT causing metamorphopsia and decrease in visual acuity [2,3] .…”
Section: Discussionsupporting
confidence: 92%
“…Both mean CRT and mean BCVA improved within the first 65 days following DEX implantation and remained significantly stable for more than 130 days. This observation of rapid and favorable effects of DEX implants in vitrectomized non- diabetic eyes is consistent with previous studies on DEX implantation in nonvitrectomized eyes [4,8,10] . It has been hypothesized that postoperative CME following membrane peeling results from breakdown of the blood-retinal barrier at the level of the capillary endothelium, thereby leading to vascular leakage, fluid accumulation, and increase in CRT causing metamorphopsia and decrease in visual acuity [2,3] .…”
Section: Discussionsupporting
confidence: 92%
“…[2,6,9]. Yamaike et al [10] fanden einen deutlich schlechteren Endvisus bei RVVPatienten, bei denen die im Rahmen des MÖ auftretenden fovealen zystoiden Räume nicht nur die inneren Netzhautschichten betrafen, sondern auch die ELM berührten.…”
Section: Tabunclassified
“…Kang et al [12] ermittelten in einer retrospektiven Studie an Patienten mit intravitrealer Bevacizumab-Behandlung bei MÖ nach Astvenenverschluss die Kombination aus Integrität der ISe, der ELM und dem Ausgangsvisus als bestes Modell für eine Visusprognose, wobei der ISe als Einzelparameter die größte Voraussagekraft zugeschrieben wurde. Eine Studie an 43 mit DexamethasonImplantat-Injektionen (Ozurdex®) behandelten RVV-Patienten mit MÖ zeigte eine bessere Visuserholung bei erhaltener ISe nach Therapie, die unabhängig von der zentralen Netzhautmittendicke war [2]. Als weitere prognostisch relevante Parameter konnten das Vorhandensein subretinaler Flüssigkeit im Rahmen des initialen MÖ, makuläre Ischämie und der Ausgangsvisus herausgearbeitet werden [2].…”
Section: Tabunclassified
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