Abstract:In keratoglobus penetrating keratoplasty cannot be performed because the recipient cornea is too thin. The author reports on the three keratoplasties with traction (after Malbran) performed by him and on the results.
“…Einige Autoren empfehlen bei diesem Krankheitsbild nur die lamelläre Keratopla stik [Polack, 1971;Alberth, 1980], Wir mei nen jedoch. dass erst die perforierende Kera toplastik danach ein befriedigenderes opti sches Ergebnis erzielt, vor allem dann, wenn sie nicht zu gross gewählt wird wegen des postoperativen Astigmatismus.…”
Section: Diskussionunclassified
“…Die Protrusio cylindrica, der Keratoko nus, -torus und -globus sind in ihrer typi schen Ausprägung als charakteristische, wohldefinierte Krankheitsbilder anzusehen [Diener, 1952;Hallermann, 1970;Alberth, 1980], François et al [1968] …”
In a case of keratotorus on both sides with extreme thinning of the cornea first a lamellar and in a second sitting a perforating keratoplasty was performed. Surgical approach and postoperative results are discussed.
“…Einige Autoren empfehlen bei diesem Krankheitsbild nur die lamelläre Keratopla stik [Polack, 1971;Alberth, 1980], Wir mei nen jedoch. dass erst die perforierende Kera toplastik danach ein befriedigenderes opti sches Ergebnis erzielt, vor allem dann, wenn sie nicht zu gross gewählt wird wegen des postoperativen Astigmatismus.…”
Section: Diskussionunclassified
“…Die Protrusio cylindrica, der Keratoko nus, -torus und -globus sind in ihrer typi schen Ausprägung als charakteristische, wohldefinierte Krankheitsbilder anzusehen [Diener, 1952;Hallermann, 1970;Alberth, 1980], François et al [1968] …”
In a case of keratotorus on both sides with extreme thinning of the cornea first a lamellar and in a second sitting a perforating keratoplasty was performed. Surgical approach and postoperative results are discussed.
“…Various approaches have been tried, but an optimal technique has yet to be established (Hallermann 1975;Cameron et al 1991;Cameron 1993;Burk & Joussen 2000;Jones & Kirkness 2001;Vajpayee et al 2002). Penetrating keratoplasty may be the least difficult technique, but it is no longer recommended as a first option for keratoglobus (Alberth 1980;Jones & Kirkness 2001;Vajpayee et al 2002). Suture fixation of a central penetrating keratoplasty may be complicated by the thinness of the mid-peripheral cornea, and the procedure yields a poor functional result owing to severe postoperative astigmatism, which is associated with the irregularity of the corneal periphery.…”
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