Abstract:Patients with chronic wounds frequently acquire clinically relevant contact sensitization. We examined the results of the skin patch tests in patients with chronic wounds, who were treated between 1999-2004 in the Department of Dermatology, University School of Medicine, Essen, Germany. Altogether 105 patients with chronic wounds underwent patch testing. In 68 individuals, contact sensitization to at least one substance was detected. The most frequent contact allergens were to balsam of Peru, Amerchol L-101, f… Show more
“…In aktuellen internationalen Studien der letzen 10 Jahre finden sich Sensibilisierungsraten von 40-82,5% [1,5,6,7,8,11,14,18,19,22,23,24]. Nur wenige Studien untersuchten im Rahmen ihrer Epikutantestung auch moderne Wundauflagen [5,13,19,24].…”
Section: Diskussionunclassified
“…In den letzten Jahren sind immer wieder Berichte über Kontaktsensibilisierungen durch Hydrokolloide publiziert worden [5,11]. Es konnten hier Sensibilisierungen gegenüber Carboxy-Methyl-Cellulose und nativem oder modifiziertem Kolophonium nachgewiesen werden [9,17].…”
“…In aktuellen internationalen Studien der letzen 10 Jahre finden sich Sensibilisierungsraten von 40-82,5% [1,5,6,7,8,11,14,18,19,22,23,24]. Nur wenige Studien untersuchten im Rahmen ihrer Epikutantestung auch moderne Wundauflagen [5,13,19,24].…”
Section: Diskussionunclassified
“…In den letzten Jahren sind immer wieder Berichte über Kontaktsensibilisierungen durch Hydrokolloide publiziert worden [5,11]. Es konnten hier Sensibilisierungen gegenüber Carboxy-Methyl-Cellulose und nativem oder modifiziertem Kolophonium nachgewiesen werden [9,17].…”
“…Eine kontaktallergische bzw irritativ-toxische Komponente sollte ebenfalls ausgeschlossen werden (Abb. 3; [4]). Auch kann sich eine Necrobiosis lipoidica hinter dem klinischen Bild eines Ekzems verbergen (Abb.…”
Varicous veins and postthrombotic syndrome can make typical reversible or irreversible skin changes on the lower extremities if no treatment is initiated. The typical clinical signs should be recognised in an early stage and possible differential diagnoses have to be excluded.
“…An erster Stelle stehen meist Salbengrundlagen vom Wollwachstyp, gefolgt von Aminoglykosid-Antibiotika und Perubalsam. In einer retrospektiven, deutschen Studie an 105 Patienten mit chronischen Wunden unterschiedlicher Genese (zu 89,4% gefäßbedingt) fanden Lehnen et al[22] vorrangig Kontaktsensibilisierungen gegenüber Perubalsam (29,5%), gefolgt von Amerchol L-101 (18,1%) und Duftstoffmix (16,2%). Entscheidend sind die Identifikation der auslösenden Allergene durch Epikutantestungen sowie die konsequente Meidung des ursächlichen Allergens.…”
In modern medicine chronic wounds are an interdisciplinary major therapeutic and financial issue. Essential for therapy is both the causal treatment of the underlying disease and the symptomatic treatment depending on the phase of wound healing. The physiological process of cutaneous wound healing is divided into three overlapping phases: inflammation, proliferation and tissue remodelling. The choice of a suitable therapy depends on the extent of the wound, the localization, exudation and bacterial infestation. In recent years a number of novel findings were made about this complex biological process and the insights gained have resulted in new therapeutic concepts. In the following article we give an overview about possible therapeutic options and present the various modern wound dressings.
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