1992
DOI: 10.1055/s-2007-1020111
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Leiomyosarcoma of the Pulmonary Hilar Vessels

Abstract: Leiomyosarcomas are uncommon tumors. They have a predilection for deep soft tissues, with a rare group arising in medium-sized or large veins, far less frequently in arteries. We report a case of a 63-year-old man, with an enlarging mass located in the left pulmonary hilar region which was discovered on a routine chest radiograph. Cytology of the sputum and bronchoscopic biopsies did not reveal any malignant cells. Over 5 months observation, there was a clear progression of the mass, and the patient finally un… Show more

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“…[196][197][198][199][200][201][202][203][204][205][206][207] These tumors can be of vascular, muscle, osseous, or cartilaginous composition or may be of a more undifferentiated nature. For all tumors seen within the lumen of the pulmonary artery, it is essential to identify those with pulmonary artery origin because their treatment will differ.…”
Section: Pulmonary Artery Sarcomamentioning
confidence: 99%
“…[196][197][198][199][200][201][202][203][204][205][206][207] These tumors can be of vascular, muscle, osseous, or cartilaginous composition or may be of a more undifferentiated nature. For all tumors seen within the lumen of the pulmonary artery, it is essential to identify those with pulmonary artery origin because their treatment will differ.…”
Section: Pulmonary Artery Sarcomamentioning
confidence: 99%
“…Durch radikales operatives Vorgehen, mit Pneumonektomie und ausgedehnter Gefäßresektion, kann das Überleben auf 10 -12 Monate verlängert werden [8]. Das Langzeitüberleben der Patienten hängt dabei weniger von dem Auftreten von Metastasen ab, die sich bevorzugt in der Lunge und seltener in Leber und Gehirn finden, sondern wird vor allem durch Lokalrezidive bestimmt [2,3,4]. Eine lokale Exzision dieser Tumoren, in der Regel durchgeführt wenn die Sarkomdiagnose präoperativ nicht bekannt war, bedeutet ein erhöhtes Risiko, zum einen einer Verschleppung von Tumormaterial mit konsekutiver Metastasenbildung und zum anderen einer inkompletten Resektion mit Lokalrezidiv.…”
Section: Diskussionunclassified
“…Selten besteht schon präoperativ der Verdacht oder gelingt die Diagnose während eines chirurgischen Eingriffs mittels Schnellschnittuntersuchung (in Einzelfällen präoperativ durch echooder CT-gesteuerte Punktion) [7,23]. Das Thoraxröntgen wird oft als normal interpretiert und kann ansonsten eine hilusnahe Masse, Cardiomegalie oder radiologische Zeichen peripherer Hypoperfusion zeigen [3,4,24]. Im EKG können Zeichen einer Rechtsherzhypertrophie, Rechtsschenkelblock sowie Rhythmusstörungen bestehen.…”
Section: Diskussionunclassified