2003
DOI: 10.1007/s00113-002-0550-0
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Luxationsfrakturen des Ellenbogens mit Beteiligung des Processus coronoideus

Abstract: Results of operative treatment of fracture dislocation of the elbow are essentially determined by the extent of associated osseus lesions of the radial head and the olecranon. To achieve acceptable functional results early reconstruction and fixation of the coronoid process as well as early mobilisation of the joint is necessary.

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“…3,6,12,13 First, of paramount importance is the reconstruction of the radial head, coronoid process and capsule-ligamentous structures. 6 A second, often underestimated factor, is patient compliance.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
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“…3,6,12,13 First, of paramount importance is the reconstruction of the radial head, coronoid process and capsule-ligamentous structures. 6 A second, often underestimated factor, is patient compliance.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…11 The gold standard of treatment after elbow fracture dislocation is an early open reduction, internal fixation and restoration of stability, including reconstruction of capsular and ligamentous structures, to allow early mobilization. 6,12–14 Usually, a stable condition is achieved without the need for immobilization by using an external fixator. 15–25 Naturally, patients have to avoid carrying and lifting heavy weights and axial compression for approximately six weeks.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Das ulnohumerale Gelenk gewährleistet als nahezu perfektes Scharniergelenk mit einem Freiheitsgrad die knöcherne Führung, wobei die Incisura trochlearis der Ulna die Trochlea zangenartig umschließt [4,20]. Erweitert wird die knöcherne Abstützung posterior durch das Olekranon und anterior durch das Koronoid.…”
Section: Knöcherne Ellenbogengelenkstabilisatorenunclassified
“…Das radiohumerale Kugelgelenk besitzt zwei Freiheitsgrade. Bei Krafteinleitung über den Unterarm auf das Ellenbogengelenk kann eine ulnare und eine radiale Säule unterschieden werden, wobei die ulnare Krafteinleitung vom Processus coronoideus auf die Trochlea humeri erfolgt und radial vom Radiuskopf auf das Capitulum humeri [20]. In Flexion wirken auf Trochlea und Capitulum ungefähr gleiche Kräfte, wohingegen in Streckung die ulnohumeralen Kräfte um bis zu 50 % höher sind als radiohumeral [29].…”
Section: Knöcherne Ellenbogengelenkstabilisatorenunclassified
“…Betrifft die Verletzung des Processus coronoideus größere Knochenfragmente (Typ-II-oder Typ-III-Verletzungen) mit daraus resultierender Instabilität, sollte eine Rekonstruktion des Processus coronoideus mittels Schrauben und Platten durchgeführt werden [4].…”
Section: Therapieunclassified