2011
DOI: 10.4103/2156-7514.86665
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Multimodality Imaging of Normal Hepatic Transplant Vasculature and Graft Vascular Complications

Abstract: Orthotopic liver transplantation is an important treatment option for patients with end-stage liver disease. Advances in surgical technique, along with improvements in organ preservation and immunosuppression have improved patient outcomes. Post-operative complications, however, can limit this success. Ultrasound is the primary imaging modality for evaluation of hepatic transplants, providing real-time information about vascular flow in the graft. Graft vascular complications are not uncommon, and their prompt… Show more

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“…Bei einer End-zu-End-Anastomose fand sich in einer Studie ein Niedrigwiderstandsprofil, während sich bei infrarenalem, aortohepatischem Bypass ein Hochwiderstandsprofil mit niedrigem diastolischen Fluss fand [10]. Transient lässt sich zudem in den ersten Tagen nach erfolgter Lebertransplantation bei etwa der Hälfte der Patienten ein erhöhter RI über der A. hepatica ableiten [6,8,11,12]. Zudem wurden in einer Verlaufsstudie über 4 Jahre nach Lebertransplantation auch bei Patienten ohne Nachweis einer Pathologie der A. hepatica mind.…”
Section: Normal-und Grenzbefunde Nach Lebertransplantationunclassified
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“…Bei einer End-zu-End-Anastomose fand sich in einer Studie ein Niedrigwiderstandsprofil, während sich bei infrarenalem, aortohepatischem Bypass ein Hochwiderstandsprofil mit niedrigem diastolischen Fluss fand [10]. Transient lässt sich zudem in den ersten Tagen nach erfolgter Lebertransplantation bei etwa der Hälfte der Patienten ein erhöhter RI über der A. hepatica ableiten [6,8,11,12]. Zudem wurden in einer Verlaufsstudie über 4 Jahre nach Lebertransplantation auch bei Patienten ohne Nachweis einer Pathologie der A. hepatica mind.…”
Section: Normal-und Grenzbefunde Nach Lebertransplantationunclassified
“…Obwohl eine Tardus-parvus-Wellenform über der A. hepatica als pathognomonisch für eine HAS gilt, sind falsch-positive Befunde möglich, z. B. auf dem Boden einer Diskrepanz zwischen Empfänger-und Spenderarterie, oder bei einer HAT mit Kollateralgefäßen [12,36,37]. Zudem kann eine systolische Akzelerationszeit > 0,08 sec in Kombination mit einem prominent hohen RI > 0,7 auch auf eine Rejektion hinweisen [38].…”
Section: A Hepatica-stenose (Has)unclassified
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“…For the conventional OLT approach, since the recipient’s retrohepatic IVC is resected together with the native liver during the hepatectomy [16], [19], extending a stent-graft from the TIPS tract into IVC of the bridged recipient should not interfere with subsequent OLT surgery. In contrast, for the piggyback OLT approach, the donor liver is transplanted with a short segment of the donor IVC, which is then directly anastomosed to the main hepatic vein confluence of the recipient [20]–[22]. Since the piggyback technique is the most widely used liver transplant surgery around the world to date [19], it is ideal for OLT that the main hepatic veins of the bridged recipients are preserved with no extension of the TIPS stent-grafts into IVC.…”
Section: Introductionmentioning
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