1980
DOI: 10.1097/00132586-198008000-00051
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Mydriatic Effect of Anticholinergic Drugs Used during Reversal of Nondepolarizing Muscle Relaxants

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Cited by 5 publications
(9 citation statements)
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“…Large doses of antimuscarinic agents are often administered intravenously during general anesthesia to prevent the side effects of neostigmine methylsulfate, which is used to reverse the effect of nondepolarizing muscle relaxants. This causes mydriasis that can predispose patients with shallow anterior chambers to progress to AACG especially in lightly pigmented irides 413…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
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“…Large doses of antimuscarinic agents are often administered intravenously during general anesthesia to prevent the side effects of neostigmine methylsulfate, which is used to reverse the effect of nondepolarizing muscle relaxants. This causes mydriasis that can predispose patients with shallow anterior chambers to progress to AACG especially in lightly pigmented irides 413…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Bilateral acute angle closure glaucoma (AACG) after general anesthesia with the administration of either antimuscurinic (scopolamine and atropine) or sympathomimetic (ephedrine) agents is a rarely reported event in the literature 14. Other precipitating factors include AIDS, herpes zoster, myelodisplastic syndrome, congenital anomalies, belpharoplasty, emotional stress, and drug sensitivity reactions 5–9.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…It is a parasympatholytic drug that acts by blocking the muscarinic acetylcholine receptor (7) . This effect in the eye may cause paralysis of the ciliary muscle and iris sphincter leading to mydriasis and cycloplegia, which may cause an angleclosure attack in susceptible individuals (8)(9)(10) .…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Zunächst ist die Frage zu klären, ob therapeutische Dosen systemischer Anticholinergika eine Pupillenerweiterung bewirken.Systemisch gegebenes Atropin führt zu einer Pupillenerweiterung in Abhängigkeit von der Dosierung. 0,01 mg Atropin pro kg Körpergewicht intramuskulär oder 0,6 mg Atropin intravenös haben keinen Einfluss auf die Pupillenweite, aber 1,2 mg Atropin i. v. erweitert die Pupille[5,6]. Zusätzlich ist der Atropineffekt abhängig von der Irisfarbe.…”
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“…Zusätzlich ist der Atropineffekt abhängig von der Irisfarbe. Bei Patienten mit dunkelbrauner Irisfarbe ist der Effekt geringer ausgeprägt als bei Patienten mit blauer oder blaugrauer Augenfarbe[6]. In stärker pigmentierten Augen wird eine größere Menge des Wirkstoffes an Melanin gebunden und damit liegt eine geringere Konzentration freien Atropins vor.…”
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