1997
DOI: 10.1159/000276906
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Non-Recurrent Laryngeal Nerve: Identification during Thyroid Surgery

Abstract: The non-recurrent course of the inferior laryngeal nerve is a rare anomaly. The incidence varies from 0.3 to 4% on the right side. It is extremely rare on the left side. The awareness of such an anomaly is essential as the risk of damage to the nerve is higher during thyroid surgery. Two cases of non-recurrent laryngeal nerve are reported, and the embryology and method of identification are discussed.

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Cited by 19 publications
(15 citation statements)
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“…Anhand vergleichsweise geringer Fallzahlen (9 resp. 16) werden 2 charakteristische Verläufe ausgewiesen, wobei ein Typ I mit Abgang auf Höhe der Articulatio cricothyreoidea von einem Typ II mit Abgang auf Höhe der Arteria thyreoidea inferior unterschieden wird [11,12,24,43,44,58,60,67]. Eine weitere Diversifizierung und Subtypisierung einer solchen, ohnehin sehr seltenen anatomischen Normvariante erscheint prä-tentiös.…”
Section: Klassifikationunclassified
“…Anhand vergleichsweise geringer Fallzahlen (9 resp. 16) werden 2 charakteristische Verläufe ausgewiesen, wobei ein Typ I mit Abgang auf Höhe der Articulatio cricothyreoidea von einem Typ II mit Abgang auf Höhe der Arteria thyreoidea inferior unterschieden wird [11,12,24,43,44,58,60,67]. Eine weitere Diversifizierung und Subtypisierung einer solchen, ohnehin sehr seltenen anatomischen Normvariante erscheint prä-tentiös.…”
Section: Klassifikationunclassified
“…With regard to Soustelle et al and Avisse et al one may classify the NRILN into type I with a horizontal course and type II with a more ascending route [2,18]. Most authors conclude that a NRILN is associated with a higher risk of nerve palsy [6,7,15,17,19]. Some authors discussed preoperative angiography of the aortic arch in patients with dysphagia for the diagnosis of a lusorial artery as an indicator for an NRILN [2,4,5] or a barium swallow test [14].…”
mentioning
confidence: 99%
“…The surgeon should also be cognizant of variations in RLN anatomy. Right-sided nonrecurrent laryngeal nerves have been reported in 0.5% of patients and are seen in association with abnormal subclavian artery development [50][51][52]. Approximately 0.2% of patients have simultaneous right-sided recurrent and nonrecurrent laryngeal nerves in which a small-diameter RLN merges into a larger nonrecurrent nerve [53].…”
Section: Intraoperative Nerve Monitoringmentioning
confidence: 99%