2015
DOI: 10.1002/bjs.9682
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Portal vein patency after pancreatoduodenectomy for periampullary cancer

Abstract: Background: The fate of the portal vein (PV) after pancreatoduodenectomy, especially its long-term patency and associated complications, has received little attention. The aim of this study was to explore the long-term patency rate of the PV after pancreatoduodenectomy, focusing on risk factors for PV stenosis/occlusion and associated complications.Methods: Serial CT images of patients who underwent pancreatoduodenectomy for periampullary cancer between January 2000 and June 2012 in a single institution were e… Show more

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Cited by 53 publications
(50 citation statements)
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“…Portal vein stenosis is the main cause of prehepatic portal hypertension [14,15]. After a pancreatoduodenectomy for periampullary cancer, tumour recurrence around the PV is the most frequent cause of early PV stenosis [16].…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
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“…Portal vein stenosis is the main cause of prehepatic portal hypertension [14,15]. After a pancreatoduodenectomy for periampullary cancer, tumour recurrence around the PV is the most frequent cause of early PV stenosis [16].…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Some investigators have performed anticoagulant therapy during and after stent placement to prevent it [1,3,6,9,15,19,20]. On the other side, anticoagulation can be responsible for bleeding along the percutaneous transhepatic route, hypersensitivity, and heparininduced thrombocytopenia.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…20 % der Patienten perioperativ eine Stenose oder einen Verschluss [14]. Nach 5 Jahren steigt die Inzidenz dieser Spät-komplikation durch narbige oder entzündliche Veränderungen sowie Milzvenen-/Pfortaderthrombosen im Falle eines lokalen Tumorrezidivs auf 30 % an [14].…”
Section: Gefäßverschlussunclassified
“…20 % der Patienten perioperativ eine Stenose oder einen Verschluss [14]. Nach 5 Jahren steigt die Inzidenz dieser Spät-komplikation durch narbige oder entzündliche Veränderungen sowie Milzvenen-/Pfortaderthrombosen im Falle eines lokalen Tumorrezidivs auf 30 % an [14]. Risikofaktoren für eine Pfortaderthrombose sind eine Pfortaderteilresektion, eine Grad-B/C-Pankreasfistel und bei maligner Grunderkrankung die Tumorlokalisation sowie eine Radiochemotherapie [14].…”
Section: Gefäßverschlussunclassified
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