2007
DOI: 10.1111/j.1742-6723.2007.00921.x
|View full text |Cite
|
Sign up to set email alerts
|

Practice makes perfect? Evaluation of cricoid pressure task training for use within the algorithm for rapid sequence induction in critical care

Abstract: The application of cricoid force by critical care staff can be significantly improved by up to 3 min of practice on a simple task trainer.

Help me understand this report

Search citation statements

Order By: Relevance

Paper Sections

Select...
2

Citation Types

1
12
1
3

Year Published

2009
2009
2018
2018

Publication Types

Select...
4
2

Relationship

0
6

Authors

Journals

citations
Cited by 17 publications
(17 citation statements)
references
References 31 publications
1
12
1
3
Order By: Relevance
“…Although ubiquitous, numerous studies have shown that knowledge and skills of cricoid pressure amongst anaesthetic and emergency department staff are still quite poor [8][9][10][28][29][30][31][32]. The main deficiencies lie in the practitioners' method of application and understanding of the correct amount of force to apply [8,30].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
See 1 more Smart Citation
“…Although ubiquitous, numerous studies have shown that knowledge and skills of cricoid pressure amongst anaesthetic and emergency department staff are still quite poor [8][9][10][28][29][30][31][32]. The main deficiencies lie in the practitioners' method of application and understanding of the correct amount of force to apply [8,30].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…However, to which anatomical structure the force should be applied also remains an issue [10,29]. Efforts to rectify these paucities in proficiency consistently endorse the use of simulators [8,28,[31][32][33][34], but reinforcement through practice needs to be regularly implemented in order that skills remain current [28,32]. If use of this technique is to continue, there appears to be a very urgent need to standardise the method taught, and, perhaps more importantly, the amount of force required in order to prevent aspiration [10].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…Trimenon, bei denen die Intubationsbe dingungen ohnehin schon erschwert sind und es aufgrund der reduzierten FRC zu einer raschen Hypoxämie von Mutter so wie Fetus kommen kann, spricht Vieles dafür, gänzlich auf die Ausübung von Kri koiddruck zu verzichten.In der Notfallmedizin wird die Anwen dung von Krikoiddruck wegen des fehlen den Nachweises von Nutzen bei gleichzei tig hohem Potenzial für klinisch relevante Nebenwirkungen zunehmend kritisch be trachtet[26].Zahlreiche Umfragen und Untersu chungen haben wiederholt und überein stimmend gezeigt, dass anästhesiolo gisches sowie nichtanästhesiologisches Pflege und ärztliches Personal unter schiedlichster Praxiserfahrung generell nur unzureichende theoretische Kennt nisse über Krikoiddruck besitzen[19,51,64,77,89] und diesen oft inkorrekt aus üben[18,19,41,45,51,61,70,74,75,77,89]. Vorgegebene Krikoiddrücke wer den meistens nur ungenügend reprodu ziert und entsprechen häufig nicht den Empfehlungen[18,41,45,61,70,75,77].…”
unclassified
“…Vorgegebene Krikoiddrücke wer den meistens nur ungenügend reprodu ziert und entsprechen häufig nicht den Empfehlungen[18,41,45,61,70,75,77]. Dies steht in deutlichem Widerspruch zur regelmäßigen Anwendung von Kri koiddruck während Schnelleinleitungen und zur Überzeugung der meisten An ästhesisten, dass die Ausübung von Kri koiddruck während einer Schnelleinlei tung für die Sicherheit des Patienten un abdingbar ist.…”
unclassified
See 1 more Smart Citation