2022
DOI: 10.3389/fcvm.2022.856594
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Pulmonary Embolism and Pregnancy—Challenges in Diagnostic and Therapeutic Decisions in High-Risk Patients

Abstract: Diagnosis of acute PE in pregnant women with haemodynamic instability is following the general integrated risk-adapted diagnostic algorithm and starts with bedside echocardiography to assess RV function. If RV dysfunction is identified, a prompt and immediate reperfusion without further imaging should be initiated. Although pregnancy is listed as a relative contraindication of systemic thrombolysis, in pregnant women with acute PE and haemodynamic instability thrombolysis must be considered. In those cases, ot… Show more

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“…Zur ambulanten Therapie wird eine orale Antikoagulation mit einem neuen oralen Antikoagulans ( NOAK
NOAK
; Apixaban, Dabigatran, Edoxaban oder Rivaroxaban) empfohlen und den Vitamin-K-Antagonisten
Vitamin-K-Antagonisten
(VKA) vorgezogen [ 13 , 21 ]. Bei schwerer Nierenfunktionsstörung, dem Vorliegen eines Antiphospholipidsyndroms oder während der Schwangerschaft und Stillzeit wird eine NOAK-Therapie (Apixaban, Dabigatran, Edoxaban oder Rivaroxaban) nicht empfohlen [ 22 ]. Hier soll je nach Kontraindikation entweder eine parenterale Antikoagulation mit Heparinen oder eine orale Antikoagulation mit VKA durchgeführt werden.…”
Section: Therapie Bei Bestätigter Lungenembolieunclassified
“…Zur ambulanten Therapie wird eine orale Antikoagulation mit einem neuen oralen Antikoagulans ( NOAK
NOAK
; Apixaban, Dabigatran, Edoxaban oder Rivaroxaban) empfohlen und den Vitamin-K-Antagonisten
Vitamin-K-Antagonisten
(VKA) vorgezogen [ 13 , 21 ]. Bei schwerer Nierenfunktionsstörung, dem Vorliegen eines Antiphospholipidsyndroms oder während der Schwangerschaft und Stillzeit wird eine NOAK-Therapie (Apixaban, Dabigatran, Edoxaban oder Rivaroxaban) nicht empfohlen [ 22 ]. Hier soll je nach Kontraindikation entweder eine parenterale Antikoagulation mit Heparinen oder eine orale Antikoagulation mit VKA durchgeführt werden.…”
Section: Therapie Bei Bestätigter Lungenembolieunclassified
“…Nos estudos de Dado, Levinson & Bourjeily (2018), mostram risco elevado de anomalias congênitas e aumento de sangramento materno de gestantes exposta a tratamento medicamentoso com os DOACs. Os dados de segurança não foram suficientes e portando é aconselhável evitar o uso dos DOACs durante o período gestacional e no período de amamentação (Hobohm at al, 2022).…”
Section: Efeitos Adversos Dos Anticoagulantesunclassified
“…3 When this occurs in pregnancy, management becomes extremely challenging with little data available to guide treatment options. 4 In the non-pregnant population, massive PE can be treated by a combination of anticoagulation, systemic thrombolysis, surgical embolectomy, or catheter-directed techniques. 5 However, in the pregnant population, potential risks of s maternal, placental or fetal hemorrhage, teratogenicity, and fetal loss lead to a limitation of alternative techniques being studied to treat PE.…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%