2010
DOI: 10.1055/s-0029-1224742
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Revisionseingriffe und Interventionen nach Pankreaslinksresektion

Abstract: Pancreatic fistulas and related complications represent the most common indications for revisions, but can usually be controlled by interventional procedures. In contrast to secondary surgery, interventional revisions do not significantly increase the length of hospital stay or mortality. There was no benefit of any certain closure technique of the pancreatic remnant.

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“…Down this line no difference in the rate of pancreatic fistulas when comparing suture and stapler method or a combination of both could be proven [1,5,6]. …”
Section: Discussionmentioning
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“…Down this line no difference in the rate of pancreatic fistulas when comparing suture and stapler method or a combination of both could be proven [1,5,6]. …”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…In the last 20 years several studies have focused on distal pancreatectomy, which accounts for up to 10% of all pancreatic resections [5]. The main cause of postoperative morbidity in surgery of the distal pancreas is pancreatic fistulas ( 30% ) [2,4,6,7].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
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“…Insbesondere hier steht daher der Chirurg -und im Besonderen der Operateur -einem primär interventionellen Vorgehen zumeist positiv gegenüber. In vielen Fällen lassen sich so aufwendige Reoperationen vermeiden und die Komplikation endoskopisch beherrschen [7,10,16]. …”
Section: Introductionunclassified
“…Ein Schwerpunkt der diesjährigen Jahrestagung des DPC lag auf der Translation von Forschungsergebnissen in die Klinik und auf klinischen Studien in der Pankreaschirurgie. Zu diesem Thema hielt Christoph Seiler aus Heidelberg einen hochrelevanten Vortrag, in dem der Stand der vor allem chirurgischen-klinischen Forschung in Deutschland im internationalen Vergleich dargestellt wurde [4][5][6][7]. In diesem Bereich wurde in den letzten Jahren, unter anderem durch die Etablierung des Studienzentrums der Deutschen Gesellschaft für Chirurgie, SDGC, und des Chir-NET, die Infrastruktur für qualitativ hochwertige randomisierte Studien geschaffen.…”
unclassified