2007
DOI: 10.1007/s00064-007-1213-7
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Subkapitale Korrekturosteotomie bei der Epiphyseolysis capitis femoris mittels chirurgischer Hüftluxation

Abstract: From 1996 to 2005, 30 hips with a diagnosis of slipped capital femoral epiphysis were treated according to the technique described. The average follow-up time was 55 months (24-96 months). Femoral head necrosis did not occur. Distribution across sexes was well balanced. Girls were 12 years old at the time of the operation and boys were 14 years old on average. Posterior displacement was measured at 30-70 degrees. In six hips there was a so-called acute on chronic slip. Two hips required revision due to screw f… Show more

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“…Some surgeons, particularly in Europe, support the role of primary osteotomy and epiphysiodesis [30][31][32][33] at the time of SCFE diagnosis. In theory, this will restore normal anatomic head-acetabular anatomy and prevent cartilage and labral damage and premature arthritis that occurs early with residual deformity.…”
Section: Femoral Osteotomiesmentioning
confidence: 99%
“…Some surgeons, particularly in Europe, support the role of primary osteotomy and epiphysiodesis [30][31][32][33] at the time of SCFE diagnosis. In theory, this will restore normal anatomic head-acetabular anatomy and prevent cartilage and labral damage and premature arthritis that occurs early with residual deformity.…”
Section: Femoral Osteotomiesmentioning
confidence: 99%
“…Drei Patienten (11%) waren normalgewichtig (BMI 18,5-24,9), 12 (43%) präadipös (BMI [25][26][27][28][29]9), bei 5 (18%) entsprach der BMI einer Adipositas Grad I (BMI [30][31][32][33][34]9), bei 6 (21%) einer Adipositas Grad II (BMI 35-39, 9) Auf der osteotomierten Seite wurden radiologisch statistisch signifikant (p=0,016) mehr Arthrosezeichen nachgewiesen als auf der Gegenseite (. Tab.…”
Section: Ergebnisseunclassified
“…Mit der intertrochantären Osteotomie lässt sich zwar nicht immer eine vollständige Korrektur des Abrutsches erreichen [31], ein weiteres operatives Vorgehen zur Korrektur der eventuellen Restdeformität zum späteren Zeitpunkt wird jedoch nicht verhindert [32]. » Das niedrigere Risiko der Hüftkopfnekrose gilt als wichtiger Vorteil der intertrochantären gegenüber der subkapitalen Osteotomie Nachdem in den 90er Jahren der Blutversorgung des Femurkopfs mehr Beachtung gewidmet wurde [1] und schließlich eine neue Technik der subkapitalen Osteotomie mit chirurgischer Hüftluxation und Trochanterosteotomie entwickelt wurde [6,25,33], konnte auch bei diesen Versorgungen das Risiko der Hüftkopfnekrose deutlich gesenkt werden [33]. Die abgerutschte Epiphyse kann bei dieser Technik direkt anatomisch korrekt reponiert werden.…”
Section: Introductionunclassified
“…The realignment procedures at the level of the deformity (i.e., subcapital level) can result in anatomic or near anatomic restoration of the proximal femur. As such, it is believed they offer the best chance of correcting the anatomic deformities that can lead to early osteoarthritis [20] . To reduce the risk for osteonecrosis of the epiphysis during capital reorientation, tension of the posterosuperior retinaculum, containing the end branches of the medial femoral circumflex artery is markedly reduced by wedge resection of varying size and location [21] .…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%