2007
DOI: 10.3113/fai.2007.0542
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Supramalleolar Lateral Closing Wedge Osteotomy for the Treatment of Varus Ankle Arthrosis

Abstract: Lateral supramalleolar closing wedge osteotomy was an easy and safe procedure, effectively correcting hindfoot malalignment, relieving pain, restoring function, and halting progression of the degeneration in the short-term to mid-term in seven of nine patients.

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“…The hindfoot alignment (tibial-ankle surface angle) improved from 6.9°±3.8°varus preoperatively to 0.6°±1.9°valgus postoperatively. At the final follow-up in two patients, a substantial progression of ankle osteoarthritis was observed requiring ankle arthrodesis in one patient 16 months after initial realignment surgery [38].…”
Section: Clinical Results Following Supramalleolar Osteotomiesmentioning
confidence: 96%
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“…The hindfoot alignment (tibial-ankle surface angle) improved from 6.9°±3.8°varus preoperatively to 0.6°±1.9°valgus postoperatively. At the final follow-up in two patients, a substantial progression of ankle osteoarthritis was observed requiring ankle arthrodesis in one patient 16 months after initial realignment surgery [38].…”
Section: Clinical Results Following Supramalleolar Osteotomiesmentioning
confidence: 96%
“…Harstall et al [38] performed lateral closing-wedge osteotomy in 9 patients with asymmetric varus ankle W width of the distal part of the tibia (in this case 54 mm), α supramalleolar valgus deformity (in this case 5.5°), MDTA medial distal tibial angle [65] (in this case 95.5°), α 1 amount of valgus deformity with desired overcorrection (in this case 5.5°+ 2°=7.5°), H height of the wedge to be removed (in this case tan 7.5°×54 mm=7 mm). B, Supramalleolar valgus deformity was addressed by supramalleolar medial-closing wedge osteotomy and pes planovalgus et abductus deformity by lateral lengthening osteotomy of calcaneus osteoarthritis and reported their results at the mean follow-up of 4.7 years.…”
Section: Clinical Results Following Supramalleolar Osteotomiesmentioning
confidence: 99%
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“…Im Gegensatz zu den routinemäßig durchgeführten Achsenkorrekturen am Knie-und Hüftgelenk ist den Achsenkorrekturen am distalen Unterschenkel und Rückfuß erst in den letzten Jahren zunehmend Beachtung geschenkt worden [3,5,7,[12][13][14]. Ohne Berücksichtigung der Achsenfehlstellung wurden bislang Behandlungsoptionen wie das arthroskopische Débridement, Knochen-Knorpel-Transplantationen sowie die endgültigen Lösungen Arthrodese oder Prothese durchgeführt.…”
Section: Vorbemerkungenunclassified
“…Ohne Berücksichtigung der Achsenfehlstellung wurden bislang Behandlungsoptionen wie das arthroskopische Débridement, Knochen-Knorpel-Transplantationen sowie die endgültigen Lösungen Arthrodese oder Prothese durchgeführt. Ermutigt durch erste gute Erfahrungsberichte über die Umstellungsosteotomien am distalen Unterschenkel, werden diese Korrekturen bei asymmetrischer Arthrose des oberen Sprunggelenks heute in zunehmendem Maß mit guten Resultaten durchgeführt [1,3,7,9,[12][13][14]. Dies geschieht oft im Rahmen einer Zwei-Stufen-Behandlung der Arthrose, bei der zunächst durch eine Korrekturosteotomie die Achsenfehlstellung behoben wird.…”
Section: Vorbemerkungenunclassified