2023
DOI: 10.1002/14651858.cd009711.pub2
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The McKenzie method for (sub)acute non-specific low back pain

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“…-Die Therapie nach McKenzie bringt keinen zusätzlichen Nutzen, wenn sie zur ärztlichen Erstversorgung hinzukommt [6] oder die Patient*innen stattdessen einfach abwarten und nichts tun [7]. Auch ein aktueller Cochrane Review schlussfolgert, die McKenzie-Methode sei keine wirksame Behandlung bei (sub)akuten Rückenschmerzen [8]. -Übungen zur motorischen Kontrolle sind zwar wirksam [9], aber nicht besser als allgemeine Übungen [10][11].…”
Section: Thomas Forscht Selbst Nachunclassified
“…-Die Therapie nach McKenzie bringt keinen zusätzlichen Nutzen, wenn sie zur ärztlichen Erstversorgung hinzukommt [6] oder die Patient*innen stattdessen einfach abwarten und nichts tun [7]. Auch ein aktueller Cochrane Review schlussfolgert, die McKenzie-Methode sei keine wirksame Behandlung bei (sub)akuten Rückenschmerzen [8]. -Übungen zur motorischen Kontrolle sind zwar wirksam [9], aber nicht besser als allgemeine Übungen [10][11].…”
Section: Thomas Forscht Selbst Nachunclassified
“…Da ein mechanischer Mechanismus bei primären Kopfschmerzen ausgeschlossen werden kann -es gibt nur sehr selten zervikogene Kopfschmerzen (und diese zählen zu den sekundären) -beruht der Behandlungsansatz auf einem biopsychischen Modell. [21][22][23] -und folglich auch nicht die damit verglichenen. Vielen physiotherapeutischen Behandlungsformen mangelt es an wissenschaftlicher Evidenz, wie der Faszientherapie [24], der Triggerpunktbehandlung [25,26], Übungen zur Bewegungskontrolle [27][28][29] und der aktiven Übungstherapie bei akuten [30] und chronischen unteren Rückenschmerzen (LBP) [31].…”
Section: Msk-tag Beim Physiokongressunclassified
“…(n = 9) including exercises or physical training, active cognitive (n = 4) including cognitive behavioral therapy (CBT) or mind-body therapy (MBT), passive therapies (n = 8) including spinal manipulative therapy (SMT) and acupuncture, or a combination of therapies (n = 2) (Table 2). A wide range of health care providers were involved in providing these therapies, including physical therapists (PTs) or physiotherapists (n = 8) [10][11][12][13][14][15][16][17] ; occupational therapists (n = 1), 15 doctor of chiropractic (DC) (n = 4) [17][18][19][20] ; acupuncturists (n = 1) 21 ; psychologist (n = 1) 16 ; or a health care provider-led intervention (n = 4). 14,15,17,22 Primary active physical PT interventions included rehabilitation, exercise, manipulation, and/or mobilization.…”
Section: Nonpharmacologic Interventions Included Active Physicalmentioning
confidence: 99%
“…13 Interventions focused on posture and ergonomics included static loading strategies, sustained postures held for up to 5 minutes, postural correction, and ambulation for 20 minutes. 10,15 Interventions consisting of strengthening exercises used 5 sets of 10 repetitions of the prescribed exercise or 5 sets of 10 repetitions of joint mobilization. 10,15 Active cognitive interventions, including cognitive conditioning such as progressive muscle relaxation, guided imagery, or mindfulness-based stress reduction, embody cognitive restructuring to enhance facilitators and reduce barriers through goal setting and problem-solving.…”
Section: Nonpharmacologic Interventions Included Active Physicalmentioning
confidence: 99%