2010
DOI: 10.1016/j.bpobgyn.2009.12.003
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The preoperative assessment of obstetric patients

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Cited by 18 publications
(18 citation statements)
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“…Special attention must be paid for acid aspiration and compression of the inferior vena cava and aorta. Estrogen levels may lead to edema of the upper airway and hence warrants the use of smaller endotracheal tube, which may further lead to increased resistance to passive expiration [ 11 ]. The list of drugs that causes teratogenicity must be avoided during pregnancy.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 98%
“…Special attention must be paid for acid aspiration and compression of the inferior vena cava and aorta. Estrogen levels may lead to edema of the upper airway and hence warrants the use of smaller endotracheal tube, which may further lead to increased resistance to passive expiration [ 11 ]. The list of drugs that causes teratogenicity must be avoided during pregnancy.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 98%
“…It is particularly important to discuss the possibility of a regional anesthetic technique, accurately document any pre‐existing neurological deficit (Hinova & Fernando, 2010) and not refuse appropriate anesthetic management on the grounds of medico‐legal concerns (Warren & Fletcher, 1986). Recent data show that increased postnatal relapse rates seem to be the only real risk for these women (Finkelsztejn et al., 2011), irrespective of the type of anesthesia (Hinova & Fernando, 2010). Anesthetists should not automatically take all the responsibility in the case of progressive or new deficits after the procedure (Vercauteren & Heytens, 2007).…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…Weiterhin muss gerade im Hinblick auf die Anlage eines PDK oder die Durchführung einer SPA in der Geburtshilfe der Subtyp des vWS bekannt sein, denn nur beim vWS-Typ I kann im Gegensatz zu den Typen II und III peripartal eine Normalisierung der Gerinnungsparameter erwartet werden [18].…”
Section: Fallberichte Und üBersichtsarbeitenunclassified
“…Aus Sicht der Autoren ist deshalb nach Sicherstellung einer normalen Gerinnungssituation (Normalwerte für aPTT, Quick, Thrombozyten, vWF:Ag, vWF:RCo und FVIII:C) bei diesen Patientinnen die Durchführung eines neuroaxialen Anästhesieverfahrens (PDK oder SPA) häufig ohne Substitutionstherapie gerechtfertigt. Jedoch sollte bei einer PDK-Anlage dieser so früh wie möglich wieder gezogen werden, da es nach Entbindung zu einem raschen Abfall von Faktor VIII kommen kann [18].…”
Section: Empfehlungen Für Die Klinikunclassified
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