2012
DOI: 10.1007/s00167-012-2171-7
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The risk of bearing dislocation in lateral unicompartmental knee arthroplasty using a mobile biconcave design

Abstract: The mobile biconcave insert design in the lateral unicompartmental knee replacement seems appropriate as a innovative, anatomy imitating solution, resulting in a good clinical outcome. Still, bearing dislocation remains a concern, especially in extended indication.

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Cited by 34 publications
(26 citation statements)
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“…The Lateral Domed Oxford UKR's bearing dislocation rate in our study was 2.3%, which is similar to other studies in the literature which report rates generally between 1.5-6% [12][13][14][15][16][17].…”
Section: Discussionsupporting
confidence: 90%
See 1 more Smart Citation
“…The Lateral Domed Oxford UKR's bearing dislocation rate in our study was 2.3%, which is similar to other studies in the literature which report rates generally between 1.5-6% [12][13][14][15][16][17].…”
Section: Discussionsupporting
confidence: 90%
“…The introduction of this implant and improvements in the surgical technique reduced the rate of bearing dislocation to 1.7%, in the first report from the designer surgeons [12]. However subsequent reports from the designers and other centres have reported variable dislocation rates between 1.5% and 6%, with many being the result of trauma [13][14][15][16][17].…”
Section: Introductionmentioning
confidence: 99%
“…9,27 The dislocation occurs in a standard pattern, with the bearing subluxing so that its medial side is on top of the tibial component wall in the intercondylar notch, and with the remainder in the lateral compartment. The observation that putting screws into the tibial eminence so their heads are just above the wall tends to prevent recurrent dislocation suggests that further modifications to the initial implantation procedure could reduce the dislocation rate further.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 99%
“…In einer kleinen Serie von 15 Patienten mit einem mittleren Follow-up von 3 Jahren berichteten Marson et al [28] von einem guten klinischen Outcome mit einem postoperativen OKS von 36,6 Punkten sowie einem Luxationsereignis. Schelfaut et al [45] berichteten von einer Serie von 25 Patienten mit einem mittlerem Followup von 20 Monaten. Ein Patient erlitt eine Inlayluxation, ein weiterer Patient musste sich einem Wechsel auf einen bikondylä-ren Oberflächenersatz aufgrund persistierender Schmerzen unterziehen.…”
Section: Unikondylärer Schlittenprothesen ("Mobile Bearing")unclassified
“…Prothesenspezifische Ergebnisse werden lediglich für die Oxford-Schlittenprothese berichtet. Diese konnten zeigen, dass durch die Modifikation der Operationstechnik sowie des Prothesendesigns eine Reduktion der Luxationsrate auf ein akzeptables Maß bei gleichzeitig sehr guten klinischen Ergebnissen im kurz-mittelfristigen Verlauf erreicht werden konnte [2,28,35,45,48,55]. Langzeitergebnisse über 20 Jahre wie für Fixed-bearing-Prothesen sind zum derzeitigen Zeitpunkt nicht vorhanden.…”
Section: Fixed-oder Mobile-bearing-prothesen?unclassified