Abstract:Experiments were performed in guinea pigs to clarify which, if any, of the CO2 lasers used can damage the inner ear on application of the laser parameters required for stapedotomy. A further aim was to determine their application safety. The basal convolution of the guinea-pig cochlea was chosen as the application site, since its thickness is similar to that of the human stapes base. We examined the laser effect in connection with perforation of the basal convolution and subsequent application in the open coch… Show more
“…Im Folgenden werden zur Veranschaulichung der Problematik die Ergebnisse aus Studien des Autors zur Eignung verschiedener Laser für die Stapeschirurgie zusammengefasst [41,42,50,53,55,60,61,63,68,70,71,78].…”
“…Im Folgenden werden zur Veranschaulichung der Problematik die Ergebnisse aus Studien des Autors zur Eignung verschiedener Laser für die Stapeschirurgie zusammengefasst [41,42,50,53,55,60,61,63,68,70,71,78].…”
“…Der thermisch wirksame,kontinuierlich strahlende CO 2 -Laser (10.600 nm) und der gepulste, oligothermische Er:YAG-Laser (2940 nm) werden aufgrund der kontrollierten Gewebeeindringtiefe und der geringen Schädigungs-potenz seit einigen Jahren in der Stapesund Mittelohrchirurgie eingesetzt. Diese beiden Wellenlängen sind auch für die Lasermyringotomie geeignet [5,6,7,8].…”
“…In Untersuchungen zur CO 2 -Laserstapedotomie haben Jovanovic et al gezeigt, daß erst Energien von mehr als 3 J, die auf die Fußplatte appliziert werden zu Innenohrhörverlusten führen können [6][7][8][9]. Aus Gründen der therapeutischen Sicherheit ist es sinnvoll, erhalten die eine Belüftungszeit von 3 Wochen ermöglicht [17], muß man 2 nebeneinanderliegende Laserpulse applizieren.…”
Section: Abb4 ᭡ Graphische Darstellung Der Abhängigkeit Der Erzielteunclassified
The CO2 laser myringotomy is a current low-pain procedure for middle-ear ventilation for secretory otitis media (SOM) that can be performed under topical anesthesia, even in children. The duration of middle-ear ventilation is essentially determined by the size of the perforation created. Perforations with a diameter greater than 2 mm ventilate the tympanic cavity for approximately 3 weeks, thus avoiding tympanic ventilation tubes. To date, the CO2 laser beam can only be reliably applied to the tymapanic membrane via a micromanipulator system coupled to an ear microscope. The CO2 laser otoscope is a new application system that markedly reduces the technical complexity of surgery and improves the mobility and availability of the system. The incorporation of a small inexpensive CO2 laser in the otoscope represents a significant development in SOM therapy.
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