2016
DOI: 10.1001/jamadermatol.2016.0162
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Treatment of Skin Ulcers Secondary to Sneddon Syndrome With Alprostadil (Prostaglandin E1)

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“…Necrotic ulcers may sometimes occur within the livedo racemosa lesions due to occlusion of the cutaneous vessels, but this is relatively rare. 46 Treatment mainly concentrates on anticoagulation such as platelet aggregation inhibitors, prostaglandins, and DOAC. Sneddon's Syndrome should only be diagnosed in the absence of antiphospholipid syndrome.…”
Section: Sneddon's Syndromementioning
confidence: 99%
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“…Necrotic ulcers may sometimes occur within the livedo racemosa lesions due to occlusion of the cutaneous vessels, but this is relatively rare. 46 Treatment mainly concentrates on anticoagulation such as platelet aggregation inhibitors, prostaglandins, and DOAC. Sneddon's Syndrome should only be diagnosed in the absence of antiphospholipid syndrome.…”
Section: Sneddon's Syndromementioning
confidence: 99%
“…Sneddon's syndrome is a systemic thrombotic vasculopathy presenting with a triad of livedo racemosa, cerebral insults, and arterial hypertension. Necrotic ulcers may sometimes occur within the livedo racemosa lesions due to occlusion of the cutaneous vessels, but this is relatively rare 46 . Treatment mainly concentrates on anticoagulation such as platelet aggregation inhibitors, prostaglandins, and DOAC.…”
Section: Livedoid Vasculopathymentioning
confidence: 99%
“…Auch im Rahmen des Sneddon-Syndroms, einer systemischen thrombotischen Vaskulopathie mit einer Trias aus Livedo racemosa, zerebralen Insulten und arterieller Hypertonie, können in den Livedo-racemosa-Herden durch Verschlüsse der kutanen Gefäße nekrotische Ulzera auftreten, was aber insgesamt eher selten ist. 46 Therapeutisch stehen vor allem antikoagulatorische Maßnahmen wie Thrombozytenaggregationshemmer, Prostaglandine und DOAK im Vordergrund. Ein Sneddon-Syndrom sollte nur diagnostiziert werden, wenn kein Antiphospholipid-Syndrom vorliegt.…”
Section: Sneddon-syndromunclassified
“…Bei (zusätzlichem) Auftreten von Läsionen außerhalb der Unterschenkel oder neurologischer Symptome sollte differenzialdiagnostisch an das Sneddon‐Syndrom gedacht werden. Auch im Rahmen des Sneddon‐Syndroms, einer systemischen thrombotischen Vaskulopathie mit einer Trias aus Livedo racemosa, zerebralen Insulten und arterieller Hypertonie, können in den Livedo‐racemosa‐Herden durch Verschlüsse der kutanen Gefäße nekrotische Ulzera auftreten, was aber insgesamt eher selten ist 46 . Therapeutisch stehen vor allem antikoagulatorische Maßnahmen wie Thrombozytenaggregationshemmer, Prostaglandine und DOAK im Vordergrund.…”
Section: Livedovaskulopathieunclassified