2015
DOI: 10.1002/14651858.cd006459.pub3
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Ultrasound guidance for upper and lower limb blocks

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Cited by 92 publications
(91 citation statements)
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References 75 publications
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“…Systematic reviews and meta-analyses of randomized controlled trials (RCTs) demonstrate that ultrasound-guided techniques improve outcomes (faster block performance, fewer needle passes, reduced incidence of vascular puncture, faster sensory block onset, and success rate) when compared with traditional techniques. [1][2][3][4][5][6] Limitations of existing RCTs comparing ultrasound guidance with traditional techniques included having operators with a wide range of expertise, including both consultant and trainees performing the intervention. The authors of a 2015 review noted that, currently, there are no high-quality randomized studies that evaluate the learning of ultrasound-guided peripheral nerve blockade by novices.…”
Section: Resultsmentioning
confidence: 99%
“…Systematic reviews and meta-analyses of randomized controlled trials (RCTs) demonstrate that ultrasound-guided techniques improve outcomes (faster block performance, fewer needle passes, reduced incidence of vascular puncture, faster sensory block onset, and success rate) when compared with traditional techniques. [1][2][3][4][5][6] Limitations of existing RCTs comparing ultrasound guidance with traditional techniques included having operators with a wide range of expertise, including both consultant and trainees performing the intervention. The authors of a 2015 review noted that, currently, there are no high-quality randomized studies that evaluate the learning of ultrasound-guided peripheral nerve blockade by novices.…”
Section: Resultsmentioning
confidence: 99%
“…Sowohl die Kanüle als auch das Injizieren des Lokalanästhetikums werden sonographisch sichtbar; das Medikament kann präzi-se an den Ziel-/Wirkort gebracht werden. Durch die Auflösung der Limitation, nach der Detektion des Zielnervs die Ausbreitung des Lokalanästhetikums nicht überwachen und bei Erfordernis durch eine Korrektur der Kanülenposi-tion nachsteuern zu können, wurden die Limitationen der klassischen Nervenblockaden, allen voran die teilweise unzureichende Blockadequalität (inkomplette Blockaden beim Plexus brachii) oder auch höhere Versagerraten, überwunden [8,9]. In der Folge haben sich die Nervenblockaden als Anästhesieverfahren in der Routine weiter etabliert.…”
Section: Neue Qualität Durch Sonographieunclassified
“…L'écho-guidage a montré son intérêt pour les blocs distaux, car il peut réduire la durée de la procédure, l'incidence des ponctions vasculaires accidentelles, le nombre de redirections d'aiguilles et la dose d'anesthésique local par rapport aux autres techniques de repérage. Il augmente le taux de succès des blocs en optimisant le confort des patients [65].…”
Section: éChographie Interventionnelleunclassified
“…L'utilisation de l'échoguidage pour la réalisation d'un bloc du nerf fémo-ral réduit le temps de procédure, la dose d'anesthésique local nécessaire, le délai d'installation du bloc, mais le taux de réussite global n'est pas statistiquement différent comparé à l'utilisation d'un neurostimulateur [65].…”
Section: éChographie Interventionnelleunclassified