2013
DOI: 10.1016/j.injury.2012.03.018
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Utility of interim ROTEM® values of clot strength, A5 and A10, in predicting final assessment of coagulation status in severely injured battle patients

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Cited by 56 publications
(47 citation statements)
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“…7, 16 We investigated the correlation between the early amplitudes, A5 and A10, with MA/ MCF and found a moderate-to-strong correlations for all assays examined with, as expected, the strongest correlation for A10 as compared with A5. 32 In the TEG assays, MRTG had the greatest correlation with early amplitudes and least with MA, and the correlation with platelet count and fibrinogen concentration was strongest at A10 as compared with both A5 and MA/MCF for CK, rTEG, EXTEM, and INTEM. Consequently, A10 may potentially give a more correct and earlier ''snapshot'' of hemostasis than MA/MCF, the rationale being that A10 reflects a more dynamic part of the hemostatic process rather than MA/MCF.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 83%
“…7, 16 We investigated the correlation between the early amplitudes, A5 and A10, with MA/ MCF and found a moderate-to-strong correlations for all assays examined with, as expected, the strongest correlation for A10 as compared with A5. 32 In the TEG assays, MRTG had the greatest correlation with early amplitudes and least with MA, and the correlation with platelet count and fibrinogen concentration was strongest at A10 as compared with both A5 and MA/MCF for CK, rTEG, EXTEM, and INTEM. Consequently, A10 may potentially give a more correct and earlier ''snapshot'' of hemostasis than MA/MCF, the rationale being that A10 reflects a more dynamic part of the hemostatic process rather than MA/MCF.…”
Section: Discussionmentioning
confidence: 83%
“…Die präanalytischen Variablen mit Einfluss auf die Testergebnisse schließen die Technik der Blutabnahme und den Gebrauch spezifischer Antikoagulanzien ein [23,44,95]. Anders als bei elektiven Blutabnahmen im Rahmen der Routinediagnostik kann es im Rahmen der unter Zeitdruck ablaufenden Schwerverletztenversorgung im Schockraum durch Scherkräfte bei der Probengewinnung und -behandlung zu einer Thrombozytenaktivierung mit daraus resultierender Veränderung der Testergebnisse kommen [44].…”
Section: Empfehlung Der Konsensusgruppeunclassified
“…Anders als bei elektiven Blutabnahmen im Rahmen der Routinediagnostik kann es im Rahmen der unter Zeitdruck ablaufenden Schwerverletztenversorgung im Schockraum durch Scherkräfte bei der Probengewinnung und -behandlung zu einer Thrombozytenaktivierung mit daraus resultierender Veränderung der Testergebnisse kommen [44]. Dieser Effekt wurde im Rahmen einer Studie durch wiederholte Messung ein und derselben Blutprobe über einen Zeitraum von 1 h nach Abnahme gezeigt [95], konnte allerdings von anderen Autoren nicht nachgewiesen werden [90]. Wird eine nichtantikoagulierte Probe zur Analyse verwendet, beeinflusst die Zeit zwischen Blutabnahme und Testbeginn die Ergebnisse deutlich [57].…”
Section: Empfehlung Der Konsensusgruppeunclassified
“…ROTEM was found to be a robust technique that could be applied in a busy Role 3 hospital 22. A subsequent study identified a means, using interim values reported by ROTEM, to reduce the time required to identify the presence of coagulopathy 21. A further study showed, for the first time, that coagulopathic blood, unlike normal blood, was not stable with respect to ROTEM analysis for a period of hours after collection.…”
Section: Deployed Research: Aetiology Of Trauma Coagulopathymentioning
confidence: 99%