2009
DOI: 10.1186/ar2826
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Value of anti-infective chemoprophylaxis in primary systemic vasculitis: what is the evidence?

Abstract: Although infections are a major concern in patients with primary systemic vasculitis, actual knowledge about risk factors and evidence concerning the use of anti-infective prophylaxis from clinical trials are scarce. The use of high dose glucocorticoids and cyclophosphamide pose a definite risk for infections. Bacterial infections are among the most frequent causes of death, with Staphylococcus aureus being the most common isolate. Concerning viral infections, cytomegalovirus and varicella-zoster virus reactiv… Show more

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“…In einer französischen Studie wurde sie während des laufenden Protokolls eingeführt und führte zu einer dramatischen Reduktion an Infektionen [18]. Bei der insgesamt deutlich verbesserten Prognose rücken zunehmend Begleiterkrankungen und deren Vermeidung in den Fokus des Interesses [20]. Dies gilt auch für Infektionserkrankungen.…”
Section: > Neben Der Grunderkrankung Selbst Und Dem Alter Der Patientunclassified
“…In einer französischen Studie wurde sie während des laufenden Protokolls eingeführt und führte zu einer dramatischen Reduktion an Infektionen [18]. Bei der insgesamt deutlich verbesserten Prognose rücken zunehmend Begleiterkrankungen und deren Vermeidung in den Fokus des Interesses [20]. Dies gilt auch für Infektionserkrankungen.…”
Section: > Neben Der Grunderkrankung Selbst Und Dem Alter Der Patientunclassified
“…Infektionen stellen im ersten Jahr der Therapie einer AAV die Haupttodesursache dar. Auch wenn kontrollierte Studien zu dieser Fragestellung fehlen, kann zumindest unter einer Induktionstherapie mit Prednisolon in Dosierungen von 20 mg/Tag oder höher sowie einer Therapie mit CYC oder RTX (jeweils unabhängig von der aktuellen GC-Dosis) eine PJ-Prophylaxe mit Cotrimoxazol/Trimetoprim (960 mg 3-mal/Woche) empfohlen werden [31,39].…”
Section: Begleitmedikationunclassified
“…In contrast, there are no published guidelines for PCP prophylaxis among patients with rheumatologic diseases receiving immunosuppressive drugs. Chemoprophylaxis has been recommended in patients with rheumatologic diseases such as Systemic lupus erythematosus, Dermatomyositis/ Polymyositis and Wegener's granulomatosis who are treated with significant doses of glucocorticoids (≥20 mg of prednisone daily for one month or longer) in combination with a second immunosuppressive drug, particularly a cytotoxic agent due to a high incidence of PCP (33)(34)(35). TMP-SMX is the first choice prophylaxis for non-HIV PCP as well as HIV PCP, and is the only agent demonstrated to be more effective than placebo in prospective randomized trials (grade A recommendation) (36,37).…”
Section: Prophylaxismentioning
confidence: 99%